Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)

autoreview

Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Q2 (2007)

Signalement

Uitvoering147 1.9 JTDm 16V Q2
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf261.000 km
KM-stand laatst361.000 km
Lezerswaardering: 84%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van blauw naar zwart.

  • 267.000 km

De dag dat ik opzoek was naar een andere wagen met een budget tot €2000,00 startte in 2014. Ik zocht iets betrouwbaars, met wat power, een goede wegligging en bovenal goede stoelen. Ik kwam dat moment uit een bestelbusje dus alles rijd dan beter en luxer. Ik keek naar vele merken, maar toch kwam ik na lang zoeken bij Alfa Romeo uit, ook omdat ik er nog nooit 1 gehad heb maar wel eens bereden heb. Alle mensen die ik kenden raadden het natuurlijk af maar ik ben iemand, ik volg m'n eigen pad en ik durf een uitdaging wel aan. Na een proefrit in een Alfa 147 met 250.000 en 350.000km heb ik m'n eerste Alfa gekocht, met de meeste kilometers! Met de betrouwbare 1.9 JTD 8v motor. Dat was September 2014. Deze heb ik tot Sept.2017 492.000km gereden en daarna een andere 147 gekocht weer met de 1.9 JTD 8v. Gekocht in in Sept.2017 bij 206.000km. Door een vervelend ongeluk is ie 100meter van m'n huis totall loss geraakt door een aanrijding met een motor, dat was bij 260.000km in 2019. Daarna opzoek naar een andere wagen maar dat was niet zo makkelijk aangezien ik net de hele auto van top tot teen aangepakt had en een vervanger met die mate van onderhoud lastig te vinden is. Zodoende dezelfde weer gekocht maar dan een stapje hoger. De 1.9 JTD 16v met 150pk. Het was een zoektocht en heb een paar weken zonder auto gezeten, heb 'm niet eens gevonden op marktplaats maar via fb en "via-via" werd me deze aangeboden en toen ik deze ophaalde voelde het gelijk weer als thuiskomen. Deze Alfa is buiten de beresterke en snelle motor voorzien van het TI-pakket, zoals een originele verlagingset, dakspoiler, ti instapllijsten, donkere hemelbekleding en raam stijlen. Elektrisch open dakje..

Het nadeel van een verlaagde auto en daar heb ik echt een compromis moeten stellen, (want het weggedrag is echt super) is dat ik met geen mogelijkheid drempels over kom. De vorige twee Alfa's kon ik altijd zonder zwaar af te remmen over drempels heen (vooral geasfalteerde drempels). Nu moet echt de snelheid eruit wil de plastic bodemplaat niet de grond raken. In woonwijken reed ik al nooit te hard en zal dat als het een beetje kan ook nooit doen. Maar stapvoets over drempels is eerder regel dan uitzondering terwijl de auto's achter mij zoiets hebben van "rijd eens door".

Update een paar week later : de bandenspanning bleek toen ik de review schreef te laag en het probleem was over. Toch waren de schokdempers te slap, in Dec.2020 vervangen

Voor de geïntresseerdenL De 0-100 sprint doe ik in 8.2sec. Topsnelheid 220km/h. Het mooiste van alles vind ik de tussenacceleraties. Zonder al te veel problemen versnelt ie. Bij 2500rpm heeft ie het meeste koppel voorhanden, als je accelereert en er voor zorgt dat je bij dat toerental weer terugkomt (schakelt rond de 3250-3500 toeren) in een hogere versnelling, dan stuift ie er lekker vandoor. De topsnelheid is rond de 220km/h, op 4000 toeren (de vorige Alfa 5versn. deed 4600 toeren op die snelheid) maar vond het op de autobahn wel prima zo. Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen. Altijd onthouden! Update: inmiddels in Duitsland de topsnelheid van 230km/h aangetikt. Met de 17inch banden. Op GPS 223km/h. Met alleen een eco-tune (in 2020). Volgens "een kenner" heb ik nu 165pk op de voorwielen i.p.v. 150pk en vind dat meer als prima.

Wat nog op de planning stond is nieuwe schokdempers+veren omdat de achterste naar mijn beleving nogal slap zijn. Volgens de specialist en (second opinion) de Alfa dealer mankeert er niks aan het schokdemper systeem (niet lek of wat dan ook), dus komt waarschijnlijk door de verlagings veren dat ik het niet gewend ben dat het veergedrag anders is bij bijvoorbeeld kuilen in de snelweg. Dus heb dat idee maar van de baan geschoven. En het idee ingeruild voor een remmen upgrade sport remschijven + blokken. * [Note: in 2020 beide vervangen]*

De vorige eigenaar heeft de wagen redelijk goed onderhouden; weinig dure zaken, afgezien van de complete set remmen, staat op nominatie om vervangen te worden. (Perfectionistisch/upgrade).

Om deze review niet met een overlading aan positiviteit af te sluiten maar ook een objectieve mening te hebben, kan ik melden dat ik over één ding zeker niet tevreden ben. Maar dat is mijzelf aan te rekenen daar ik expliciet voor het vermogen (150pk) gekozen heb. En dat is het verbruik. Gemiddeld 1/14 over een afstand van 5000km is niet bepaald een zuinigheidswonder te noemen. Waar de vorige Alfa's 8v met onveranderd rijgedrag (stad, buiten de bebouwde kom, op snelweg lange afstanden 150km/h) altijd gemiddeld 1/16 reed. Daar moet ik dus even aan wennen dat ik wat vaker aan de pomp sta en overall de gebruikskosten hoger zullen uitvallen. '
Over 15.000km weer een update.

Update verbruik 2020:

heb de motor laten Eco-chippen het verbruik is gemiddeld 1/16 geworden op een volle tank met mijn dagelijkse rijstijl en met volledig economisch rijden (niemand inhalen bijv.) is 1/20 realistisch op een volle tank.

Bedankt voor het lezen !

Onderhoud

  • 284.000 km

_____________________________________2__0__1__9_____________________________________________

Datum: 06-2019. 264.000km. (specialist)
Kleine beurt gehad, olie en filters.
Airco service gehad.
Banden overgezet van andere velgen.
Totaal: €200,00. (zonder bon)

Datum 28-12-2019. 283.370km. (specialist)
Grote beurt gehad. Olie en (olie, lucht, interieur) filters.
Brandstofleiding
Gloeibougie
Vacuümslang turbo
Bovenste turboslang.
Pierburgklep 16v.
Luchtmassameter16v
Veerpootbrug gemonteerd (accessoires, valt niet onder onderhoud)

+ Nieuwe APK.
Totaal: €550,00

Kostenplaatje 2019:
onderhoud: €700
Banden: €0
Accessoires: €50

Onderhoud

  • 284.000 km

_____________________________________2__0__2__0_____________________________________________

Datum 23-01-2020. 287.000km. (internet+garage)
Vredestein Ultrac Satin. 205-55-16. XL. 4x. €260,00
Montage: €40,00.
Totaal: €300,00 (onnodige kosten... van 10 auto's in de straat inclusief de mijne alle banden lekgestoken. Ik kan je vertellen: dat is niet lekker wakker worden.

Datum. 14-07-2020. 302.000km. (specialist)
Motor eco laten chippen. Dit vanwege brandstof besparing.
Totaal: €300,00

Datum: 20-07-2020.. 303593km. (besteld via internet en zelf gedaan)
Grote beurt gehad. Olie Castrol 5w40 TD en (olie, lucht, brandstof) filters
Remschijven + blokken sportversie rondom Brembo Max.
Remslang RV..
Totaal:€360,00

Datum: 21-10-2020. 311500. (garage)
Nieuwe APK.
Advies/reparatiepunt en vervangen: wielnaaf linksvoor.
Totaal: €250,00

Datum. 01-12-2020. 315.000km (specialist)
Schokdempers + 40mm verrlangingsveren rondom.
Bumpstops.
Topmount rubbers.
Koppelingscilinder.
Airco condensor +airco service.
Uitlijnen

Totaal: €959,00 zonder bon en €1039 incl. uitlijnen

Kostenplaatje:
onderhoud: €1649
banden: €300
chippen: €300

Totaal €2249

Onderhoud 2021

  • 343.000 km

Datum: 01-03-2021. 323.678km. specialist

Grote beurt..

Distributie set met waterpomp. (laatste keer was bij 225.000km 01-02-2018 en moet elke 100.000km of 3 jaar) €250,00

Complete koppeling vervangen Sachs (excl. vliegwiel) incl. toebehoren nwe olie enz, koppelt en schakelt nu weer super chill. €400.00

4x nieuwe banden Vredestein Ultrac Vorti 225-45-17 XL €350,00

Olie Castrol 5w40 turbo diesel, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter €90,00

Totale kosten €1090,00.
__________________________________________________________________________________________________

01-08-2021. Nieuwe foto geüpload. Heb de remklauwen "Racing grey" geverfd dit omdat de originele kleur door de jaren heen weggevaagd was en ik dat verwaarloosd vond lijken. De wielbouten met staalborstel bewerkt, primer gedaan, en "wielbout" spray en een behandeling in de oven, en de wielbouten en de geschuurde en geverfde remklauwen zagen er weer als nieuw uit. Ik kon ook kiezen voor rood of geel, maar vind dat te petje/sjonnie achtig en het verpest de originaliteit van de auto. Heb er de tijd voor genomen (ben er heel precies in) en vind het er super uit zien. (foto2). Kosten verf en spuitbus €50,00
__________________________________________________________________________________________________

Datum 01-10-2021. 340.000km. Specialist.
4x OEM veren originele hoogte (kosteloos gemonteerd omdat ik eigenlijk van het begin niet tevreden was over het rijgedrag bij bepaalde omstandigheden zoals een hobbelige weg met de verlagingsveren incl. de sport schokdempers, had er echt super veel spijt van dus heb alleen de veren betaald en montage was gratis). Rijd nu echt super smooth drempels en hobbels over en bij bochten blijft ie stabiel zoals het hoort.

1x wiellager linksachter
2x handremkabels
2x Remklauw voor gereviseerd
En remolie volledig ververst (2018 voor het laatst)

Totale kosten €579,00

Heb vorige week 4x originele 15inch wielen opgehaald voor een koopje, €40,00 met originele Alfa wieldoppen zoals ie mee uit de fabriek gekomen is. Er zaten banden op van een onbekend merk met genoeg profiel, maar daar was het me niet om te doen, had voor de koop al besloten er gewoon nieuwe om te leggen. Veiligheid is onbetaalbaar. En ik kon een goeie deal maken met de garage waar ik altijd kom dus heb de zomerbanden alvast in de schuur en de all seasons / winter banden er onder laten zetten. Ben benieuwd wat het met het gemiddelde verbruik doet met 4cm smaller per band.
__________________________________________________________________________________________________

Datum 01-11-2021 342.500km. Garage
Nieuwe APK erop, enige 2 vermeldingen die er waren was dat 2 koplampen bijgesteld zijn. €40,00

4x nieuwe banden Vredestein Quattrac Allseason banden 185-65-15. €280.00 (in autobild nr 2 in de test). Sportvelgen opgeslagen in de schuur tot de lente.

Kleine beurt gegeven.
Nieuwe olie Castrol 5w40 Turbo Diesel, oliefilter en luchtfilter.
(zelf vervangen bij 342837km voor €75 incl. verzenden via autodoc)

Totale kosten €395.
en €40,00 erbij voor de winterwielen. maakt €435,00

_____
Ik ben 7 jaar na dato nog steeds super blij met dit type Alfa ook al zitten er hier en daar fikse kosten aan als je streeft naar perfectie, je stapt er niet in maar je trekt 'm aan. Het blijft een geweldige auto om naar te kijken, de agressieve neus, de mooie lijnen en het mooie kontje. Er zijn mooiere hatchbacks als deze maar die is maar op 1 hand te tellen bij mij vooral budget technisch gezien. Qua onderhoudskosten, je rijd er ook naar qua sportiviteit en het rijden is gewoon super en wil er ook nog jaren in blijven rijden, zelfs met de dure wegenbelasting en de roettax die mij opgelegd is (totale kosten een dikke €139 per maand). M'n zwager rijd ook al 4 jaar Alfa Romeo JTDm en is er nog steeds zeer tevreden over heb 'm van een Duitse auto in een italiaan gekregen door 'm mijn eigen auto een keer uit te lenen voor een week toen ik tijdelijk zonder werk zat en hij zonder auto. Hij heeft wat meer geluk met auto's als mij dus zijn onderhoudskosten zijn sowieso wat lager. Wat wel vervelend is, naast onderhoudskosten rijzen de brandstofprijzen het dak uit ze willen ons allemaal uit de diesel hebben naar een kleine benzine, hybride of elektrische auto (bijv. voor €1,979 per liter E10, of €2,10 voor een liter V-power voor m'n motor, of dure stroom voor de elektrische waggie?!). Had nog een tankbonnetje liggen van 21-10-2020, toen betaalde je een kleine €1.129 voor een liter Shell Fuelsave, gister volgegooid voor €1.549 per liter echt onvoorstelbaar al die fk bedragen. Gooi er meestal 50 liter in dat is nu een meerprijs van €21,00 per volle tank. Tank 'm 3x in de maand vol. Reken maar uit. Een paar jaar terug nog voor precies €0.989 getankt, dát waren nog eens tijden. Heb nu een elektrische fiets gekocht via m'n werk (gaat 35km/h) dus pak voor de kleinere stukken onder de 10km de fiets.

Autorijden blijft duur en juist daarom wil ik dan wel zelf de vrije keuze maken in het type auto die ik rijd. De overheid kan je wel in veel beperken, maar ze kunnen dat stukje vrijheid niet van je afnemen. Dan nog maar een beetje duurder. Want hoe duur of 'onverantwoord qua co2" die ook is volgens sommige. Gemiddeld over een volle tank 1/20 met normaal rijden is haalbaar (met de eco tuning) en 1/16 als ik al die slome Priussen of Eco gebakjes voorbij rijd die het een sport vinden om langzaam op te trekken en andere mensen te irriteren. En dat is een stukje beleving, beleving is onbetaalbaar.
En exclusief. Krijg regelmatig toffe reacties dat ze dit model bijna nooit meer zien rijden in deze uitvoering en ben wat dat betreft echt een Alfist geworden.

Problemen (paar nemen, toch?)

  • 300.000 km

27-12-2019.
's ochtends een koude motor, motor weigert ineens om te starten. Tweede startpoging gaat iets beter en met de derde poging kwam de motor pas tot leven. De eerste keer een 'startprobleem" in 5 jaar. Hierop de auto 2 dagen later weggebracht voor een grote beurt ook omdat ik het gevoel had een beetje vermogensverlies te hebben, wat vooral op de snelweg naar voren kwam. Na vervanging van de onderdelen in kopje onderhoud zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Op foto 8 zie je in het omcirkelde gedeelte een brandstofleiding en een met 4 aansluitingen zitten. Die waren defect, scheen een bekend probleem te zijn.

01-12-2020.
De koppeling wordt minder, althans het koppelen zit een probleem in. Er zit regelmatig een zwaar punt in het midden van het pedaal wat weer verdwijnt als ik stevig accelereer en dan de koppeling intrap om te schakelen.. Omdat de koppeling net 80.000km en 3 jaar oud is, ik de schokdempers onder het kopje upgrade rijgedrag vervangen heb, ook de koppelingscilinder mee laten vervangen omdat gedacht werd dat daar het probleem in zat. Het is een paar week goed gebleven daarna hetzelfde liedje. Ergenis tot en met.
Update: In April 2021 complete koppeling vervangen. De drukgroep bleek een probleem in te zitten, gewoon domme pech dat ie zo snel stuk ging (Valeo). De koppelingsplaat van stage1 was nog z.g.a.n. wellicht maar op marktplaats zetten

Onderhoud 2022

  • 358.000 km

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen. De teller staat nu (Mei 2022) op 358.000km en de motor doet het nog steeds perfect. Vandaag de olie ververst dus kan er weer even tegenaan. Kosten voor kleine beurten zijn laag, olie en oliefilter besteld via autodoc, incl. luchtfilter voor zo'n €75,00. Ik rijd nog met de all-season banden er onder, omdat de dieselprijzen zo belachelijk hoog zijn laat ik ze nog maar even zitten.
€1.989 de liter fuelsave á €112,00 voor een volle tank. Ben van plan de auto volgend jaar te verkopen als de diesel zo duur blijft en een jonge/zuinige benzine auto weer te kopen. Tot die tijd blijven we rustig door rijden.

Er is wel het één en ander vervangen aan de Alfa aan het begin van het jaar. Lange rit door Duitsland gereden zonder problemen, met snelheden tussen 140 en 200km/h afhankelijk van de drukte. Thuis aangekomen zonder stress. De volgende dag start ik de auto, rijd weg en ineens een gierend/fluitend geluid uit het voor-onder. Ik dacht eerst aan een defecte slang, maar na enige inspectie bij de garage bleek er een bout afgebroken te zijn van het spruitstuk. Omdat de garage geen tijd had was ik verplicht er 2 week mee door te rijden, met alle schaamte die daar bij kwam kijken, bij elke minimale inspanning van de motor qua acccelereren, gierde de motor/turbo. Nadat de garage tijd vrijgemaakt had heb ik de auto er een week achter gelaten. Doordat ik 100km per dag maakte en de boel goed warm werd, werd het spruitstuk ook (te) warm. Doordat de bout afgebroken was, kreeg ie valse lucht / aanzuiging. Gevolg, krom getrokken spruitstuk en een hoger kostenplaatje dan ingecalculeerd. Aiiii... ik zag de kassa al rinkelen.

Het spruitstuk moest volledig gedemonteerd worden, gevlakt, verwarmd en rechtgetrokken. Hierop volgend ook gelijk de turbo gedemonteerd en volledig uit elkaar gehaald en gecleaned omdat het spul toch los lag kon dit gelijk meegenomen voor een kleine meerprijs. Alles weer terug gemonteerd inclusief nieuwe versterkte pakkingen en een paar slangetjes. Kosten ongeveer een €600.

Ik herkende de auto niet weer terug.
De turbo spoelt nu veel mooier op, dus geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. Maar, ik vind het wel zonde van de €600 aan onvoorziene kosten, had er veel andere leukere dingen van kunnen doen. Betalen en weer vergeten.

Bovenstaand was in Januari 2022.

In Maart brak ineens de eind-demper af toen ik een drempel afging. Gevolg, een iets sportiever maar wel hoog Sjonnie gehalte klinkende uitlaat. Geen extra power helaas, dus daar hoefde we het niet voor te doen. Kosten uitlaat demper origineel €265,00 exclusief montage. €300 was ik compleet kwijt. Maar dan shined ie wel weer aan de achterkant met zo'n mooie nieuwe demper. (de buitenkant was niet eens verroest, alleen bij de aansluiting dus wel...).

Een maand later trotseerde het volgende probleem. Ik hoorde wat tikken onder het rijden en hoe verder de dagen vorderde en de kilometers verstreken viel me ook op dat de auto wat trilde, bij gas los was dit gelijk over. Direct door naar de garage gereden en zij vertelde me dat de linker aandrijfas defect was. Omdat ik niet houd van half werk, de auto er achter gelaten en hebben ze een dag later 2 nieuwe aandrijfassen gemonteerd. Kosten zonder bon (scheelde met de btw) zo'n €400.

Totale onvoorziene kosten €1300,00.

Geschorst

  • 361.000 km

Op dit moment staat de Alfa alweer een maand geschorst achter het huis. 3000km totaal per maand, waarvan 1400 privé en 1600 werk kilometers hakt er goed in met de huidige dieselprijzen van ruim €2 per liter. Dan de €200 vaste lasten per maand aan wegenbelasting, roettax en verzekering dan tikt dat gauw aan. Dus heb daad bij het woord gevoegd, wat ik eerder vertelde en een andere auto gekocht. Ik doe een paar stapjes terug in comfort, luxe en vermogen, maar ik heb mijzelf de vraag gesteld, heb ik deze luxe persé nodig. Nee is het antwoord. Zodoende de zoektocht gestart naar wat anders omdat ik €570 per maand aan kosten veel geld vind, wat het totaalplaatje kost per maand om auto te rijden.

Heb de zoektocht gestart naar een Citroën AX en een mooie gevonden uit 1993. Met een 1.1 motor erin (zie andere review op mijn profiel). Kosten van €15 wegenbelasting per maand en €10,00 verzekering is een lachertje vergeleken met de €140 wegenbelasting en verz. wa+ €60,-. Verbruik ongeveer 1/17 van beide wagens met normaal rijgedrag.

Mijn beweegreden en berekening is als volgt, zodat je kan zien wat mij heeft doen besluiten dit te doen over het aantal km's exclusief duur onderhoud van de Alfa en de simpele, goedkope techniek van de AX.

Over 1600km per maand voor alleen werk.
Alfa ± 1/17, x €2,10 diesel = €197 + vaste lasten €200,00 = €397. p.maand.
Citroën ± 1/17, x €1,90 benzine (e5 duitsland) = €178 + vaste lasten €25 = €203 p.maand. Een verschil van €194,00 voor alleen van en naar het werk.

Over 3000km per maand totaal.
Alfa, ± 1/17, x €2,10 diesel = €370,00. + vaste lasten €200 = €570 p.maand.
Citroën. ± 1/17, x €1,90 benzine (E5 duitsland) = €335,00. + vaste lasten €25 = €370 per maand. Een verschil van €200,00 voor werk en privé kilometers.

Op alleen het verplaatsen van en naar het werk en wat privé dingen ritjes vind ik dat een boel geld. Heb een motor, Kawasaki Ninja ZX6R, dus als ik snel wil pak ik de motor wel.

De Alfa met enige tegenzin te koop aangeboden op marktplaats om te kijken hoeveel animo er voor was. Een paar biedingen gehad, vraagprijs van €2500 vond ik niet teveel geld, iemand kwam langs en wou er na wat afdingen €1500 voor geven. Tevens de auto niet echt naar respect behandeld, dus de volgende die er in komt te rijden zal wel beter uitgekozen worden. Zijn bod van €1500, daar doe ik 'm niet voor weg, dus hij is weer terug naar huis gegaan en de auto staat keurig achter het huis, een middenweg in wat ik ervoor wou hebben en hij wou geven, zat er niet in. Wellicht pak ik 'm over 4 maand weer als de herfst er is, dan gaat de AX de stalling in voor €30,00 per maand aan huur, zodat ie goed bewaard blijft. Heb het gevoel dat die nog wel in waarde gaat stijgen.

Als de dieselprijzen tenminste wat gezakt zijn, het zou toch echt gekkewerk worden als de dieselprijs over een tijdje de €2,50 per liter aantikt. Maar, dat dacht ik over de €2,00 per liter ook, toen het €1,50 was...

Verkocht

  • 361.000 km

De Alfa is, met enige pijn in m'n hart, verkocht. De kosten vandaag de dag weegden niet meer op tegen het rijplezier wat ik er aan had. Heb er nog €1900 voor gekregen van dezelfde man die de vorige keer weggegaan was, het lijkt me een mooie prijs. Heb 'm mijn inziens op het goede moment verkocht, hoe langer ik zou wachten met die stijgende dieselprijs des te minder ie waard zal worden. Spijtig maar waar. Heb nu met de Citroën AX in 3 maand tijd €600 bespaard en vind dat wel geld. Ook al is het helemaal tegenovergestelde van de Alfa, de kosten per maand van €570 t.o.v. €370 en op jaarbasis €2400,- kan ik niet aan mezelf verkopen als ik er mee door zou blijven rijden. Ik mis de Alfa nu al en dit type auto zal altijd in m'n gedachtes blijven, veel positieve en negatieve dingen meegemaakt. Bovenal, het rijgedrag, de acceleratie snelheid, het bochtenwerk, het was allemaal tiptop in orde.

Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan gaat beleven.

Iedereen bedankt voor het lezen en zou het mooi vinden dat er eigenaren/potentiële kopers van dit type Alfa wat aan mijn review hebben.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.