AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Jeep warmt op voor aangescherpte Renegade

Focus op techniek

Jeep Renegade teaser
Jeep heeft de afgelopen periode hard gewerkt aan een gemoderniseerde versie van de Renegade. Het merk warmt nu op voor de komst van die versie.

Overmorgen trekt Jeep tijdens de Torino Motor Show het doek van de vernieuwde Renegade. Uit eerdere spionagefoto's konden we al concluderen dat Jeeps kleinste SUV spoedig op de snijtafel zou worden gelegd.

De Renegade wordt op optisch vlak subtiel bijgewerkt. De wijzigingen blijven waarschijnlijk beperkt tot de bumpers en verlichting aan zowel voor- als achterzijde. Hoe Jeep de nieuwe achterlichtunits vormgeeft, is nu in beeld gebracht.

Interessanter zijn de wijzigingen die Jeep op motorisch vlak doorvoert. Het merk spreekt over de komst van een nieuwe familie drie- en viercilinders. Zo maken we kennis met een 120 pk en 190 Nm sterke 1.0 driecilinder turbomotor en een geblazen 1.3 viercilinder die 150 pk of 180 pk en 270 Nm levert. Het gaat hier om de T3 en de T4, geblazen versies van de nieuwe Global Small Engine-motorenfamilie. Daarover lees je hier meer!

PRIVATE LEASE Jeep Renegade

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 3
Blijft een leuk ding. Was toen een van de eersten in nl die in een voorserie , dus voor de marktintroductie , mocht rijden en toen ook bijna 1 gekocht. Gekozen voor elektrische b klasse maar desondanks nog altijd leuk. Heb het overigens goedgemaakt richting jeep want ook een tweede hands wranger gekocht. ( wel met 6 cylinder, dat dan weer wel en dat compenseert de Tesla en b klasse een beetje :.)
Anoniem
Anoniem
  • 1
Blijft een leuk ding. Was toen een van de eersten in nl die in een voorserie , dus voor de marktintroductie , mocht rijden en toen ook bijna 1 gekocht. Gekozen voor elektrische b klasse maar desondanks nog altijd leuk. Heb het overigens goedgemaakt richting jeep want ook een tweede hands wranger gekocht. ( wel met 6 cylinder, dat dan weer wel en dat compenseert de Tesla en b klasse een beetje)
Anoniem
Anoniem
  • 1
Blijft een leuk ding. Was toen een van de eersten in nl die in een voorserie , dus voor de marktintroductie , mocht rijden en toen ook bijna 1 gekocht. Gekozen voor elektrische b klasse maar desondanks nog altijd leuk. Heb het overigens goedgemaakt richting jeep want ook een tweede hands wranger gekocht. ( wel met 6 cilinder, dat dan weer wel en dat compenseert de Tesla en b klasse een beetje)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Waarom wordt mijn bericht drie keer geplaatst?
Mrooie
Mrooie
  • 1
No idea ben benieuwd of de dct iets verbeterd is net als sommige materialen in het interieur.
Anoniem
Anoniem
  • 2
3 keer bericht plaatsen om uzelf te overtuigen wellicht?
Anoniem
Anoniem
  • 2
De Renegade zelf interesseert me niet zoveel. Vierkant stuk blik, terwijl op zelfde techniek de veel mooiere 500X rondrijdt (sorry Chris, jij bent de uitzondering met de fel gele versie ;-) ). Wel heel interessant zijn natuurlijk de nieuwe geblazen vier cylinders met leuke pk en Nm waarden. Eens kijken of de uitstootcijfers een beetje redelijk zijn, zodat ze niet geliojk in de E/F/G klasse vallen waardoor de auto's waarin ze zitten door de hoge BPM onverkoopbaar blijken in NL.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@woestewolf scherp! Weliswaar waar onjuist maar wel degelijk grappig
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die Renegade rijdt 1 op 11/12.

Met die hele WLTP en het elektrisch rijden is FIAT toch echt zwaar achterop aan het raken. Die Sergio heeft het zelfontbranden jaren tot de heilige graal gebombardeerd, met verouderde motoren bovendien. Leuke modelletjes alleen, daar redt je het niet mee. Nu hij zijn hielen laat zien schieten de PHEV's en BEV's als paddenstoelen uit zijn Powerpoint sheets.

Dan zal hij wel als de redder van het concern de geschiedenisboeken ingaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ik reed twee 500x,echt mooie en prachtige wagens,nu reed dronkaard my vooraan,ik kocht om te zien de nieuwe Fiat Tipo station wagen,ik zeg wow dat ding rijdt geweldig is heel mooi,ik ben trouwens al lang tevreden FiatRijder!!hier vrrkoopt de Tipo heel goef
hallo zeg
hallo zeg
  • 0
Wat zou zo'n Tesla en B klasse dan compenseren, nooit een kolencentrale gezien, en de berg accu's die uit zo'n auto komen?? Denk het niet............
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 0
@Broekema: hij zal herinnerd worden als de man die aan het roer stond toen FCA, tegen veler verwachting in, schuldenvrij werd. Of het zijn verdienste is, dat weet ik niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@broekema. Onzin mijn renegade 1.4 multiair loopt 1:14 met een normale rijstijl. Overigens heeft Jeep de prijzen voor de Renegade behoorlijk verlaagd. Je rijdt al een limited onder de 30 mille. Dat is de meest complete 2wd uitvoering.
Anoniem
Anoniem
  • 0
1 op 14 ? echt. Zuipt nog steeds dus. Ik dacht dat Fiat nu aan de macht was.
Krelis Grashooi
Krelis Grashooi
  • 0
@ OiiiiiiiO: als je alle wetten van de aerodynamica aan je laars lapt zoals deze Jeep Renegade dan kom je wel aan de 1 op 14. Als je 130 rijdt wordt het nog veel erger.