AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Dodge Challenger Demon verliest stoel'
Gewichtsbesparing tot het uiterste
7
Een nóg heftiger versie van de feitelijk al compleet absurde Dodge Challenger Hellcat moet wel zeer extreem zijn. Dat Dodge alle restricties overboord gooit, blijkt wel uit de manier waarop de auto lichter is gemaakt.
Om een gewichtsbesparing van zo'n 100 kg ten opzichte van de 717 pk sterke Hellcat te realiseren, heeft Dodge namelijk allereerst de achterbank verwijderd. Daar blijft het echter niet bij: ook de passagiersstoel moet eraan geloven. Andere remmen en minder geluidsisolatie leveren nog een paar kilo winst op.
Het lijkt er dus op dat Dodge er alles aan doet om een spectaculaire rijbeleving voor de bestuurder – en ook echt alleen de bestuurder – te realiseren. Van buiten is de Demon straks in ieder geval van de andere Challengers te onderscheiden door de stevige, bredere wielkasten.
Onderstaande video, die al eerder werd gepresenteerd, maakt goed duidelijk waar de gewichtsbesparing vandaan komt: