Peugeots Hybrid Air debuteert in 208 in Parijs

Peugeot 208 Hybrid Air 2L
Vorig jaar zagen we een bijzondere 208 met een innovatieve aandrijflijn en dit jaar zullen we in Parijs opnieuw een extra efficiënte Peugeot 208 zien. Deze beschikt over een nieuwe Hybrid Air-aandrijflijn.

Vorig jaar konden we al even snuffelen aan de Peugeot 208 Hybrid FE. Deze kleine Fransman had een 1,2-liter driepitter onder de kap die gekoppeld werd aan een elektromotor. Vandaag zien we de 208 Hybrid Air 2L Concept, een 208 die over de nieuwe Hybrid Air aandrijflijn beschikt!

Het Hybrid Air-systeem maakt geen gebruik van zware batterijen, maar van een luchttank. De 208 kan rijden op alleen luchtkracht, alleen op benzine of natuurlijk gecombineerd. De lucht die onder druk is opgeslagen in de tank - dat tijdens het rijden gebeurt - drijft een hydraulische pomp aan die z'n energie weer naar de wielen stuurt. Volgens Peugeot is het systeem relatief eenvoudig in te bouwen op bestaande PSA-platforms.

De 860 kilo wegende auto moet uiteindelijk een verbruik van 2,0 l/100 km kunnen halen. Opvallend genoeg heeft het studiemodel een licht gewijzigde neus, het bumperwerk is anders en ook de lichtunits zijn opnieuw ingedeeld. Op de 208 GTi Concept kwamen we overigens dezelfde exemplaren tegen. Aan de achterzijde lijken eveneens anders ingedeelde units te zijn gemonteerd. Mogelijkerwijs laat Peugeot alvast een voorproefje zien op een gefacelifte 208. Nog even geduld, in Parijs kunnen we in oktober meer zien.

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.