Toyota Yaris Hybrid-R is klaar voor de start

Toyota Yaris Hybrid-R Concept
Toyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R concept
Toyota heeft z'n Yaris Hybrid-R Concept af. De auto laat op de IAA in Frankfurt maar weer eens zien dat hybridetechniek echt niet alleen voor een laag verbruik helpt.

Volgens Toyota voelt het 'studiemodel' zich op de openbare weg én het circuit thuis. De raceaspiraties blijken uit de Michelin Pilot Sport Cup banden, de Dual Tone Ricardo kuipstoelen, de grotere remschijven en remklauwen met zes zuigers voor en vier zuigers achter. Ook zijn er 18-inch wielen van TRD.

Al dit uiterlijk vertoon is er niet voor niets. De aandrijflijn bestaat uit twee elektromotoren (voor elk achterwiel eentje) van elk 60 pk en een 1,6-liter benzinemotor. Die turbomotor is goed voor een piekvermogen van 'meer dan 300 pk' en 420 Nm. Schakelen gaat met een sequentiële transmissie.

Via een knop op het stuur heeft de bestuurder 10 seconden lang de beschikking over 40 pk extra van de elektromotoren of 5 seconden lang 120 pk extra.

Het persbericht laat nog iets interessants zien: Toyota meldt tussen neus en lippen door dat er een 1,6-liter turbomotor onder de kap ligt, die zijn kracht naar de voorwielen stuurt. De kans is groot dat dit blok de nieuwe downsizemotor is die het Japanse merk op termijn wil introduceren. Uiteraard krijgen de productiemodellen een lager vermogen.

Op 10 september kunnen we de Yaris Hybrid-R op de persdag van de IAA

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.