AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Witte auto's populair dankzij Apple'
44
Met een witte blijf je zitten. Die veronderstelling gaat de laatste jaren allang niet meer op. Volgens BMW's hoofddesigner op het gebied van kleur- en materiaalgebruik heeft het Amerikaanse Apple er voor gezorgd dat wit weer hip werd.
"Voordat Apple enorm populair werd, associeerde men wit met zaken als koelkasten of de tegeltjes in de badkamer", zegt Sandy McGill tegen de autonieuwssite Leftlanenews. "Apple heeft wit weer waarde gegeven."
Vorig jaar was 20 procent van de in de Verenigde Staten verkochte auto's een witte. Voorheen was zwart de favoriete 'kleur' aan de overkant van de grote plas. In Nederland is de 'witte hype' weer een beetje tot bedaren gekomen. Toch is een groot deel van de nieuw verkochte auto's hier een wit exemplaar. In het eerste half jaar van 2012 zijn ruim 54.000 witte modellen op kenteken gezet. Op één staat sinds jaar en dag grijs, dat op het plaatwerk van 106.228 auto's een plekje heeft weten te vinden.
PRIVATE LEASE BMW
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Waarom de BMW X5 4.8is de M-badge best had mogen dragen
Nieuws
11 Europese autobouwers en toeleveranciers gaan samen software ontwikkelen
Nieuws
Elektrische BMW 'M3' nu ook op de openbare weg
BMW 1-serie vanaf 2019 (F40) - Occasion aankoopadvies
Vergelijkende test