Uitwaaien op een Duits eiland
Nou ja, eiland... eigenlijk klopt dat niet meer, want sinds 1927 is Sylt met het vasteland verbonden door een dam. Waar je niet overheen kunt rijden met de auto, er gaat alleen een trein waar je de auto op kunt zetten. Voor veel geld.
Dat doen we en zo boemelen we de slechtste dagen van zomer 2007 op Sylt tegemoet. Het is schieten tussen de buien door en dat we behalve een uiterst perfectionistische fotograaf onze art director himself in ons gezelschap hebben, maakt het er niet gemakkelijker op. En tegelijkertijd moeten cameraman Jeroen en ik nog een clipje schieten voor op de site. Jeroen heeft mazzel: mijn vrouw, die eigenlijk mee is om een van de roadsters te besturen, blijkt bereid de spullen te dragen. Heeft Jeroen eindelijk die blonde statiefdraagdame waar hij nu al maanden om zeurt.
Over zeuren gesproken: genoeg gezeurd. Want het weer zit dan niet mee, voor de rest alles. Sylt is buitengewoon fotogeniek en de bewoners erg meewerkend. De eerste avond, we zijn net gearriveerd, strijken we bij een klein vissershaventje neer om een biertje te pakken. Net op dat moment prikt de avondzon door het donkere wolkendek om het haventje in een betoverend licht te zetten. Als een speer vliegen we naar het hotel om de camera's te pakken en het resultaat blijkt zo mooi dat we meteen de openingsplaat te pakken hebben. Alleen daarom al mag je de nieuwe GTO niet missen.
En dat is meteen de laatste zon die we zien, want de twee dagen die volgen spelen zich af onder donkere wolken. Maar dat is eigenlijk veel mooier dan die eeuwige zon, en zo wordt een reportage die een zomersfeertje had moeten hebben, er een met dreigende luchten. Pas als wij onze auto's weer op de trein terug naar het vaste land rijden, schreeuwt de DJ van Sylt FM dat 'Sommer jetzt richtig losgehen kann'.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen

Frank Jacobs
Autojournalist
Studeerde Frans en automobiel management, maar wilde eigenlijk altijd schrijven, niet noodzakelijkerwijs over auto's. Werd entertainer op diverse Franse campings, toetsenist bij een hardrockband, product manager tuinbouwmachines in Duitsland, bestelwagenverkoper, bedrijfsadviseur en in 2000 eindelijk journalist. Leerde het vak in de praktijk bij vakblad Automotive en stapte in 2005 over naar AutoWeek. Sluit zich in zijn vrije tijd graag op in zijn eigen muziekstudio, verzamelt instrumenten, verslindt boeken, fotografeert en heeft een fascinatie voor geschiedenis, met name de 19e eeuw. Is gek op dieren, vooral katten, de zee en woeste, onherbergzame landschappen. In de garage staat een Mazda MX-5 tweede generatie.