AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Essen en de babes
20
Vrouwen en auto's gaan net zo goed samen als mannen en auto's. Mannen praten er graag over; vrouwen leunen er graag tegenaan. Tenminste, die indruk kreeg ik in Essen waar de jaarlijkse tuningbeurs weer open is. Een bezoekje waard, want niet alleen kun je daar goed zien dat de Duitsers in Europa vooroplopen als het om tunen gaat, maar er zijn ook genoeg vrouwen te bewonderen. Het kledingvoorschrift is tamelijk eenvoudig: namelijk zo min mogelijk aantrekken a.u.b. Heel anders trouwens dan op de reguliere autobeurzen, waar veel meer kleding te zien is en de mannelijke aandacht wat minder snel wordt afgeleid.
Over smaak valt te twisten en dus zal ik me er verder niet over uitlaten, maar dat er naast de lichtmetalen velgen, speciale voorbumpers en schokbrekersetjes nog wat anders te zien is dat mag duidelijk zijn. Neem voor een indruk maar even een kijkje in het album dat onze fotograaf tussen de bedrijven door heeft aangelegd. Heb je nog net genoeg? Neem dan een catalogus van een van de grote onderdelenshops mee naar huis, want ja, een foto van alleen maar een sportuitlaat is zó saai. Hij kan beter worden vastgehouden door een in rubber ondergoed gekleed meisje.

Damiaan Hage
Columnist/schrijver
AutoWeek en Damiaan kwamen in 1997 samen. Als student van de School voor Journalistiek bemachtigde hij een stageplaats op de redactie en een kwart eeuw later zijn ze nog steeds onafscheidelijk. Hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij in 2008 voor 8 jaar een overstap maakte naar de motorjournalistiek. Maar z’n hart bleek toch echt bij de auto’s en AutoWeek te liggen, dus in 2016 keerde hij terug op het oude nest. Z’n eerste auto was een knalrode Citroën Saxo VTR en hoewel hij nog altijd een Citroën bezit, is z’n dagelijks vervoer een Skoda Enyaq iV 80. Als hij niet in een van de testauto’s rijdt, natuurlijk.
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs