AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Klokje Rond: Fiat Bravo 2.0 20V HGT (1999)
Hot hatch incognito
2 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Op het eerste oog een doodgewone witte Fiat Bravo, maar onder de kap van deze Italiaan huist een 154 pk sterke twintigkleps vijfcilindermotor. Die klinkt niet alleen verrukkelijk, hij presteert ook nog eens geweldig. Niet zo verwonderlijk, dus, dat eigenaar Mark Rotensen in zijn nopjes is met zijn Bravo HGT. Is zo'n scheurijzer nog heel na 165.000 kilometer?
Signalement
Merk | Fiat |
---|---|
Model | Bravo 2.0 20V HGT |
Carrosserie | 3-deurs, hatchback |
Transmissie | 5 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 22.213 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 5-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cc |
Maximaal vermogen | 113 kW / 154 pk bij 6.700 tpm |
Maximaal koppel | 186 Nm bij 3.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.031 mm / 1.755 mm / 1.416 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Massa leeg | 1.165 kg |
Laadvermogen | 525 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.300 kg / 400 kg |
Banden | 195/55VR15Prijzen |
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,5 s |
Brandstofverbruik | 9,4 l/100km |
CO2-uitstoot | 224 g/km |
Lezersreacties (2) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.