Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Infiniti
  • G Cabrio

Infiniti G37 Cabrio GT Premium (2010)

Oneindig genieten

45
Infiniti G37 Cabrio GT Premium (2010)
  • Autotest
21 maart 2010 om 11:05
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Nu bijna elke zichzelf respecterende fabrikant een cabrioversie van zijn coupé in het gamma heeft, kon Nissans luxemerk Infiniti niet achterblijven. Het resultaat is de G37 Cabrio GT, die is voorzien van een moderne harde cabriokap.

De auto laat geen twijfel bestaan over zijn oosterse komaf, maar ook niet over zijn Amerikaanse  ambities, want wie wel eens in de VS is geweest, is allang volledig gewend aan het wat opmerkelijke uiterlijk van Infiniti. De G37 is voor een Japanse auto wel tamelijk strak getekend, maar de wat merkwaardige golvingen in de voor- en achterlichten maken hem toch weer typisch Aziatisch. De koets is gigantisch, zeker voor een cabriolet. Desondanks heeft Infiniti niet kunnen verhinderen dat de achtersteven proportioneel gezien last heeft van het 'CC-syndroom'.

Geen wonder trouwens ook, want het is een enorme, driedelige dakconstructie die even moet worden opgeborgen. Die frommel je niet zomaar even tussen achterdeksel en kofferruimte. Sterker, een bagageruimte kun je in de geopende G37 Cabrio wel vergeten. De sandwich van dakpanelen is zo dik dat er, in tegenstelling tot andere CC's, nagenoeg geen ruimte overblijft tussen dakpakket en de bodem van de kofferbak.

Alleen het hoesje van het windschot kan er nog tussen. Helemaal achterin blijft nog een smal strookje over. Achter in de Infiniti zit je niet echt ruim. De beenruimte is beperkt en omdat je wat hoog zit, vang je ook nog eens wat wind. Daar staat tegenover dat de beleving voorin op een behoorlijk niveau staat. Het interieur is strak vormgegeven en grote lappen aluminium maken het geheel erg mooi. De pook steekt niet in een ouderwets schakelschema, maar is gehuld in leer en een mooi analoog klokje pronkt centraal op de middenconsole, een vleugje Maserati bijna.

Riante stoelen

Minder geslaagd is de bediening van het infotainmentsysteem. De knoppen staan op een apart paneel, dat zo ver naar achteren helt dat het bijna horizontaal staat. Onwillekeurig buig je voorover om fatsoenlijk te kunnen zien welke toetsen waar zitten. Opvallend zijn ook de vier knoppen aan weerszijden van de overkappingvan de klokken, iets waaraan je de Nissan-roots kunt herkennen. De stoelen zijn riant en bieden lekker veel steun. Een misser in het interieurontwerp is de positie van de gordels. In ongebruikte toestand zitten de gespen voor de inzittenden vóór precies tegen de zijkant van de zittingen op een punt waar daar geen ruimte voor is, zodat ze klem komen te zitten tussen stoel en deurbekleding, resulterend in beschadigingen in het materiaal.

Infiniti biedt deze auto in ons land  alleen met de zeer krachtige 3,7-liter V6. De auto is daarmee heerlijk snel en levert die kracht ook nog eens in rust en stilte. De V6 is atmosferisch en de krachtopbouw gebeurt heel geleidelijk. Je hoort niet zo gek veel, maar wat er uit de pijpen klinkt, is werkelijk prachtig. De kracht is over een breed toerenbereik beschikbaar en geeft de Infiniti een geciviliseerd karakter. Je rijdt algauw heel hard, maar je merkt er weinig van.

Ons testexemplaar is vrijwel standaard uitgevoerd, maar laat toch weinig te wensen over. Op adaptieve cruisecontrol na is er niks bijbesteld. Toegegeven, dit is wel de Premium-versie, maar die is  niet eens zo gek veel duurder dan deinstapper. Leren bekleding, 19-inchwielen, een uitgebreid infotainmentsysteem, het komt allemaal af-fabriek op de GT Premium.

Video

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen

Signalement

Merk Infiniti
Model G37 Cabrio GT Premium
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 7 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 97.880

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6
Cilinderinhoud 3.696 cc
Maximaal vermogen 235 kW / 320 pk bij 7.000 tpm
Maximaal koppel 360 Nm bij 5.200 tpm
Inhoud brandstoftank 80 l
Lengte / breedte / hoogte 4.660 mm / 1.851 mm / 1.400 mm
Wielbasis 2.850 mm
Massa leeg 1.898 kg
Laadvermogen 417 kg
Banden voor225/45R19Prijzen
Banden achter245/40R19Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 6,2 s (fabrieksopgave: 6,4 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 1,9 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 4,0s
Brandstofverbruik 11,4 l/100km
CO2-uitstoot 264 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Infiniti G
Infiniti Infiniti G

Uitgelicht aanbod

    Infiniti G Cabrio 37 GT Premium NL Auto NAP Prachtige auto

    Infiniti G Cabrio 37 GT Premium NL Auto NAP Prachtige auto

    • 2010
    • 78.992 km

    € 27.595

    Infiniti G 37 V6 320pk NL Auto Zeer Mooi

    Infiniti G 37 V6 320pk NL Auto Zeer Mooi

    • 2009
    • 133.708 km

    € 19.945

    Infiniti G Cabrio 37 GT Premium

    Infiniti G Cabrio 37 GT Premium

    • 2009
    • 195.043 km

    € 14.450

Meer Infiniti G occasions

Lezersreacties (45) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Infiniti G specificaties
  • Infiniti G occasions
  • Infiniti G video's
Advies en informatie
  • Infiniti G tests
  • Infiniti G gebruikersreviews
  • Infiniti G index
PREMIUM
DS 4 - Infinti Q30 - Lexus CT

DS 4 - Infinti Q30 - Lexus CT

Ben je op zoek naar een compacte premiumauto, maar biedt je non-conformistische leefstijl geen...

Lees meer
Rij-impressie Infiniti G37 Cabrio

Rij-impressie Infiniti G37 Cabrio

43

De verkoopcijfers zijn nog niet om over naar huis te schrijven, maar Infiniti heeft heel bewust...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Infiniti maakt kiezen makkelijk

    Infiniti maakt kiezen makkelijk

    31
    • 8 maart 2011
  • PREMIUM
    Hyundai Genesis Coupé - Infiniti G37 Coupé

    Hyundai Genesis Coupé - Infiniti G37 Coupé

    • 15 februari 2011
  • Dubbeltest Hyundai Genesis Coupé vs. Infiniti G37

    Dubbeltest Hyundai Genesis Coupé vs. Infiniti...

    66
    • 11 februari 2011
  • Nieuws
    Studiemodel compacte Infiniti in Genève

    Studiemodel compacte Infiniti in Genève

    15
    • 28 december 2010
  • Nieuws
    IPL-pakket voor Infiniti G cabrio

    IPL-pakket voor Infiniti G cabrio

    11
    • 27 september 2010
  • Nieuws
    Mercedes viercilinder voor Infiniti G

    Mercedes viercilinder voor Infiniti G

    51
    • 8 april 2010
  • Autotest
    Infiniti G37 S Coupé (2009)

    Infiniti G37 S Coupé (2009)

    41
    • 11 maart 2010
Merk
Merk
  • Nieuws
    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    Infiniti laat glimp van nieuwe EV zien

    6
    • 18 februari 2022
  • Nieuws
    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    Infiniti slijpt zijn grootste SUV bij

    14
    • 20 augustus 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    Infiniti QX60 nu al uitgerekt

    7
    • 12 augustus 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    Nieuwe Infiniti QX60: gewoon weer met V6

    16
    • 23 juni 2021
  • Nieuws
    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    Infiniti QX60 toont z’n dashboard

    9
    • 28 mei 2021
  • Nieuws
    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    Infiniti's nieuwste SUV in beeld

    3
    • 31 maart 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    Nieuwe Infiniti QX60 in de spotlight

    14
    • 12 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden