AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Honda
  • Accord Coupé

Coup(é)poging

Honda Accord Coupé 3.0i V6 (2000)

  • Autotest
12 september 2001 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Als een donderslag bij heldere hemel kwam Honda opeens met de coupé-versie van de Amerikaanse Accord naar Nederland. Wij zijn benieuwd wat deze nieuwste Honda is: een poging tot coupé of een couppoging in de coupé-klasse.

Opeens is daar een nieuweling in coupéland in de vorm van de Honda Accord Coupé. Hij is min of meer bedoeld als de opvolger van de Prelude, die op het punt van uitsterven staat. Waarmee zich meteen een klein probleem aandient: de duurste Prelude is nu zo'n twintig mille goedkoper dan de Accord Coupé...
De Accord Coupé is zonder meer een elegante auto en een aparte, dus welkome verschijning. Bij het ontwerpen van de Accord Coupé lijkt de lineaal een grote rol te hebben gespeeld. Een paar details trekken de aandacht: de lage neus met de smalle, brede koplampunits, de oplopende taillelijn die ons op de een of andere manier aan de Maserati Biturbo c.s. doet denken, de achterste raamstijl die echt flinterdun lijkt te zijn en de brede reflectorband achterop. Hij is oogstrelend, zeker, maar om nou te zeggen dat hij ons in vuur en vlam zet... nee.
Het interieur is keurig. Ook hier merk je weer dat de Accord Coupé voor de Amerikaanse markt gemaakt is, want daar zijn ze nu eenmaal dol op grote plastic knoppen en als ze die willen, dan kunnen ze die van Honda krijgen ook. Zo komt, net als bijvoorbeeld bij een Corvette ook het geval is, het hele interieur wat kunststofferig over. Nooit-geleefd-hebbend hout zorgt hier en daar nog voor wat kleur. Maar vooruit, het zit allemaal goed in elkaar en we hebben zeker bij Japanners wel eens ergere soorten plastic gezien. De bediening is gewoon dik in orde. Alle meters en knopjes zitten onder handbereik en de meeste dingen doen wat je van ze verwacht. We zeggen 'de meeste', omdat we een paar stevige ruzies met de airco hebben gehad, die echter met een paar simpele blikken op het instructieboekje al heel wat eerder bijgelegd had kunnen worden. Kleinigheidje.
Voorin is het uitstekend uit te houden: de stoelen zijn aan alle kanten elektrisch verstelbaar, en het vinden van een comfortabele positie mag voor niemand een probleem opleveren. Waar wij wel een probleem mee hebben, een groot probleem zelfs, is het feit dat je alleen aan de bestuurderskant over een fatsoenlijk walk-insysteem beschikt. Wie aan de andere kant iemand laat instappen, zal merken dat z'n rugleuning zó schuin terugklapt dat hij niet eens kan gaan zitten. Eerst moet je dus als passagier de leuning weer in een zitbare positie zien te krijgen, dan kun je plaatsnemen en de leuning weer instellen zoals jij dat prettig vindt - keer op keer weer. En dat in een auto van dik 90 mille... Zal degenen die eenmaal achterin zitten een zorg zijn - die zitten prima. Voor coupé-begrippen dan.

Beest

Ook de bestuurder zal zich niet al te druk maken - die zit zich, omgeven door zo'n beetje alle denkbare luxe, die nog eens allemaal standaard is ook, waarschijnlijk alleen maar af te vragen of hij gewoon hard, of héél hard gaat rijden. Hij weet in ieder geval één ding zeker: z'n auto is er klaar voor. De drieliter V6 van de Accord is een heerlijkheid die alles best vindt. Hij is wat minder uitgesproken VTEC-erig dan sommige andere Honda's, maar het karakter is er wel degelijk. Wie het gaspedaal vloert kan rekenen op een subiet terugschakelende automaat (standaard) en evenredig toenemende hoeveelheden snelheid en hemelse herrie. Qua geluid steekt de Accord z'n afkomst niet onder stoelen of banken, en is van mening dat een fraai geluid ook best gehoord mag worden. De automaat kan zich overigens meten met de allerbesten. Een sublieme bak, die bijna onmerkbaar en altijd op het moment dat jij dat wilt, op- of terugschakelt.
Grote verrassing voor ons is het feit dat deze Honda, nota bene van Amerikaanse origine, opvallend stug is. En daarbij is hij allesbehalve oncomfortabel. De Accord Coupé gaat loeistrak door welke bocht dan ook, en moet hooguit op korte richels wat comfort toegeven op bijvoorbeeld een Peugeot 406 Coupé. Ook wat betreft stuurgevoel mag de Accord er zijn: licht én zwaar genoeg, met gevoel en communicatie.
De Accord Coupé is een zalig rijdende auto, die op dat idiote (ontbreken van een) walk-insysteem na, niets fout doet. De vraag is alleen of dat genoeg is. In deze klasse koop je een coupé omdat je, plat gezegd, plat voor hem gaat. En hoewel hij er keurig uitziet en qua design vele malen inventiever en spannender is dan z'n Europese sedan-naamgenoot, wil de vonk bij ons maar niet overspringen. De poging tot coupé waar we het in het begin over hadden, is zeker geslaagd. Maar voor een coup is méér nodig...

Signalement

Merk Honda
Model Accord Coupé 3.0i V6
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 4 versnellingen, automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 42.925

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6
Cilinderinhoud 2.997 cc
Maximaal vermogen 147 kW / 200 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 265 Nm bij 4.800 tpm
Inhoud brandstoftank 65 l
Lengte / breedte / hoogte 4.765 mm / 1.785 mm / 1.405 mm
Wielbasis 2.670 mm
Massa leeg 1.430 kg
Laadvermogen 490 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 500 kg
Banden195/60VR15Prijzen
Topsnelheid 225 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,0 s (fabrieksopgave: 8,0 s)
Acceleratie 80-120 km/h in D 6,4s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 256 g/km
Uitgebreide specificaties

OORDEEL

  • +Perfecte rijkwaliteiten
  • +Zo
  • +Lekker motorgeluid
  • -Model moet je aanspreken
  • -Geen walk-in-systeem passagierskant
  • Houd me op de hoogte over de Honda Accord
Honda Honda Accord

Uitgelicht aanbod

    2.0i Comfort

    Honda Accord 2.0i Comfort

    • 2006
    • 385.284 km

    € 2.750

    2.4I V-TEC | 204 PK | Executive | Automaat | Leder | Xenon | Standkachel

    Honda Accord 2.4I V-TEC | 204 PK | Executive | Automaat | Leder | Xenon | Standkachel

    • 2008
    • 103.500 km

    € 14.450

    2.0i Comfort

    Honda Accord 2.0i Comfort

    • 2003
    • 256.474 km

    € 2.995

Meer Honda Accord occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Accord specificaties
  • Honda Accord occasions
  • Honda Accord video's
Advies en informatie
  • Honda Accord tests
  • Honda Accord gebruikersreviews
  • Honda Accord index
Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

EV’s komen steeds verder op een volle accu. Althans, dat dachten we. Er zijn namelijk altijd...

Lees meer
Occasion dubbeltest - Honda Accord Coupé vs Mercedes CLK

Occasion dubbeltest - Honda Accord Coupé vs Mercedes CLK

120

Wie zoekt naar een youngtimer, kijkt doorgaans als eerste bij de Duitse Drie. Maar er is zo...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance (2009)

    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance (2009)

    5
    • 31 oktober 2020
  • Autonieuws
    Honda Accord krijgt update voor 2021

    Honda Accord krijgt update voor 2021

    30
    • 12 oktober 2020
  • Review
    Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC Lifestyle (2011)

    Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC Lifestyle...

    4
    • 11 juli 2020
  • Review
    Honda Accord 2.0i Comfort (2003)

    Honda Accord 2.0i Comfort (2003)

    4
    • 17 mei 2020
  • Review
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2008)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2008)

    12
    • 23 april 2020
  • Review
    Honda Accord (2009)

    Honda Accord (2009)

    11
    • 13 april 2020
  • Review
    Honda Accord 2.2i VTEC (1997)

    Honda Accord 2.2i VTEC (1997)

    6
    • 7 september 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Hybride Honda HR-V komt in februari

    Hybride Honda HR-V komt in februari

    19
    • 18 januari 2021
  • Review
    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    3
    • 17 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda E-Drag is voor dragstrip verbouwde Honda E

    Honda E-Drag is voor dragstrip verbouwde...

    14
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda HR-V uit productie

    Honda HR-V uit productie

    9
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda E als elektrisch sprintkanon

    Honda E als elektrisch sprintkanon

    31
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    Honda Jazz en N-Van opgedirkt

    Honda Jazz en N-Van opgedirkt

    11
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Honda HR-V wordt coupé-SUV

    Nieuwe Honda HR-V wordt coupé-SUV

    21
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep