AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW M4 Competition - Op de Rollenbank
Daily driver
29 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Meer Video's
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
Een jaar lang reed Werner Budding zijn BMW M4 Cabriolet voor AutoWeek GTO. Dat ging zonder noemenswaardige problemen. Natuurlijk willen we aan het einde nog wel even zien wat het vermogen is wat de BMW nog levert.
Signalement
Merk | Bmw |
---|---|
Model | M4 Cabrio |
Carrosserie | 2-deurs, cabrio |
Transmissie | 7 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 127.548 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 2.979 cc |
Maximaal vermogen | 317 kW / 431 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 550 Nm bij 1.850 tpm |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.671 mm / 1.870 mm / 1.386 mm |
Wielbasis | 2.812 mm |
Massa leeg | 1.725 kg |
Laadvermogen | 525 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 225/40R18Prijzen |
Banden achter | 275/40R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,4 s |
Brandstofverbruik | 9,5 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 226 g/km |
Had je deze auto's al gezien?

BMW 4-serie Cabrio 430i High Executive Edition
- 2019
- 74.570 km
€ 38.450

BMW 4-serie Cabrio 420i High Executive Luxury Line, parelmoer, Memory, Airscarf, Stoelverwarming, Led
- 2018
- 124.730 km
€ 27.950

BMW 4-serie Cabrio 430i M-Sportpakket / Trekhaak / Leder / PDC / Climate / HIFI / Stoelverwarming / Cruise / Alu wielen 18 inch
- 2019
- 53.000 km
€ 36.900
Lezersreacties (29) (gesloten)
Wat zullen we dit gaan missen, maar nu even niet, genieten zolang het nog kan mensen.
Ik zou niet zeggen dat Nic afgetroefd wordt, maar Werner komt wel gepassioneerder over dan de AW verslaggevers. En om dat weer wat in z'n verband te zetten; ik mag hopen dat iedere autoliefhebber enthousiast over z'n speeltje is als je die mag showen.
Mooie volzinnen trouwens.
Ik vind persoonlijk de gril op de M4 nog niet eens zo heel onaardig. De nieren van BMW zijn altijd al aan verandering onderhevig geweest. Dat BMW de iX durfde te ontwerpen en dat dat, net als andere busjes, vast goed verkocht gaat worden, vind ik een stuk vervelender.
En wat de design van BMW betreft, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Mijn E-65 trekt ook meningen aan, om het maar mild te zeggen. Dat is voor 2e-handsrijders zoals ik alleen maar fijn. ?
Maar je berichtje richting koppakking, is eigenlijk degene waar ik op doelde.
Ik kende de naam Panhard niet, dus dank daarvoor, de 24 Tiger is prachtig de Dynavia not so much, maar zo te lezen kan het zijn dat die naam wat gevoelig ligt bij Renault.
Heb je die jas van 'zeg maar' 'eigenlijk' Giesbert 'eigenlijk' 'zeg maar' wel eens goed bekeken: ook al lang niet meer helemaal okselfris met dat gore plakband aan zijn mouw....
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.