AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW M4 Competition - Op de Rollenbank

Daily driver

29 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Een jaar lang reed Werner Budding zijn BMW M4 Cabriolet voor AutoWeek GTO. Dat ging zonder noemenswaardige problemen. Natuurlijk willen we aan het einde nog wel even zien wat het vermogen is wat de BMW nog levert.

Signalement

Merk Bmw
Model M4 Cabrio
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 7 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Nieuwprijs € 127.548

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 6-cil. in lijn
Cilinderinhoud 2.979 cc
Maximaal vermogen 317 kW / 431 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 550 Nm bij 1.850 tpm
Inhoud brandstoftank 60 l
Lengte / breedte / hoogte 4.671 mm / 1.870 mm / 1.386 mm
Wielbasis 2.812 mm
Massa leeg 1.725 kg
Laadvermogen 525 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor225/40R18Prijzen
Banden achter275/40R18Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 4,4 s
Brandstofverbruik 9,5 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 226 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
2CV 1953
2CV 1953
  • 8
Als je naar deze M4 kijkt, denk je vanzelf wanneer is het misgegaan op de design afdeling van BMW?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Geweldig resultaat natuurlijk, zoals verwacht.
Wat zullen we dit gaan missen, maar nu even niet, genieten zolang het nog kan mensen.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Is het noemenswaardig dat een nieuwe auto zonder noemenswaardige problemen het eerste jaar door komt? Ik zou het toch eisen van een Duits premium produkt van een dikke 125 mille! Van welke auto dan ook, eigenlijk.
P vdL
P vdL
  • 9
@yoghurt Nooit in een range rover gereden merk ik al wel ?
excludriver
excludriver
  • 0
Model en specificaties zijn goed vergelijkbaar met een Mercedes-AMG E53 Coupé; 435 pk + 22 pk EQ-boost. Met de CO2-waarden blijf ik wat lager, merk ik. Ik dacht 205g/km.
Wood Duck
Wood Duck
  • 2
Juweeltje... en 2CV1953, precies mijn idee....
Wood Duck
Wood Duck
  • 6
Dietrich, hier wordt volgens mij helemaal niemand afgetroefd...
RB 68
RB 68
  • 0
Dat is niet verkeerd 48+ ook leuk speelgoed ook trouwens een M4 Competition.
F36B58
F36B58
  • 0
Ik zou willen dat mijn 16 jaar oude atmosferische blok 48pk meer zou leveren dan de fabrieksopgave. Ik ga het maar niet testen. Het is toch niet zo dat hij na een test opeens sneller is ofzo. ?
Ik zou niet zeggen dat Nic afgetroefd wordt, maar Werner komt wel gepassioneerder over dan de AW verslaggevers. En om dat weer wat in z'n verband te zetten; ik mag hopen dat iedere autoliefhebber enthousiast over z'n speeltje is als je die mag showen.
Koppakking
Koppakking
  • 7
@2CV......hou toch eens op met die zwaar gefrustreerde opmerkingen van je. En als je het dan doet, doe dat dan bij het juiste topic. OT.....mooi resultaat!
b0mmel
b0mmel
  • 6
Laatst bij Beek geweest met de 5er om een te testen op de rollenbank, leuke ervaring en wat een leuk bedrijf. Er wordt daar met merkbaar veel plezier en passie gewerkt en naast Ghisbert een team dat er net zo veel lol in heeft als hij. Aanrader!
Glijsteen
Glijsteen
  • 3
Nic heeft andere kwaliteiten. Stukjes schrijven. Zijn interviews zijn altijd een beetje ongemakkelijk. Vind ik wel leuk. Beter dan dat gelikte.
2CV 1953
2CV 1953
  • 2
@ KOPPAKKING, ik keek het filmpje, en dacht bij het zien van deze M4. “Wat zou er mis zijn gegaan op de design afdeling van BMW bij het ontwerpen van de huidige M4?” Maar blijkbaar wordt de heer Koppakking, pijnlijk in zijn BMW fanboy hartje getroffen door deze ongegeneerde kritiek op zijn geliefde merk, dat meneer Koppakking mij eigenlijk mijn eigengereide mond wel wil snoeren. Want blijkbaar is het niet mooi vinden van het huidige Theo en Thea design van BMW, in de ogen van de heer Koppakking een uiting van frustratie!
Koppakking
Koppakking
  • 7
@2CV...Ik ben inderdaad fan van het merk, klopt. Maar het gaat me niet alleen om de hazetanden. Het is het belachelijk maken van alles wat men niet leuk/mooi vind en dat continue herhalen. Beetje Hanssolo gedrag. Maar jij bent niet alleen hoor, ik moet mezelf ook wel eens op de vingers tikken, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Mooie volzinnen trouwens.
Altowim
Altowim
  • 0
Bmw rijders zijn best wel ijdel. Bij 3:18 "ik zie ze vaker". Nu rijd ik zo'n 25.000km per jaar en ik zie ze niet zo vaak. Waarom zou je zo'n wagen überhaupt testen op vermogen als ze al als de brandweer gaan?
Bimmert
Bimmert
  • 2
Smaken verschillen, ik vind het ook niet de fraaiste BMW, en wat een ander vindt moet een ander weten. Maar wel een toppertje als het gaat om rijden.
PassatB82LTDI
PassatB82LTDI
  • 2
Een M4 Competition heeft 450pk, en geen 431pk. Of wel, het beestje leverde 29pk meer op dan opgegeven op dat moment.
v0rtXi4n
v0rtXi4n
  • 3
M4 competition heeft 450 PK. dus +29PK niet 48PK.
Mark Vermeer
Mark Vermeer
  • 1
Deze auto heeft meer dan 50.000 euro aan belasting gekost. Van de belasting kun je al een goed aangeklede 3 serie kopen. Welkom in nederland belastingland...
F36B58
F36B58
  • 5
@2cv; Volgens mij raakte het afzeiken, of het design, van de DS9 jou ook in je autohart. Ik snap niet zo goed waarom je het desondanks toch nodig vindt om anderen te stangen en je weet ook wel dat je het de volgende keer net zo hard weer terug krijgt.
Ik vind persoonlijk de gril op de M4 nog niet eens zo heel onaardig. De nieren van BMW zijn altijd al aan verandering onderhevig geweest. Dat BMW de iX durfde te ontwerpen en dat dat, net als andere busjes, vast goed verkocht gaat worden, vind ik een stuk vervelender.
Tsaar
Tsaar
  • 2
Werner is ook een symphatieke auto journalist.
b0mmel
b0mmel
  • 0
@ALTOWIM omdat het voor liefhebbers leuk is om te weten duh
2CV 1953
2CV 1953
  • 1
@ WEETIKVEEL, zoals je dan ongetwijfeld gemerkt zult hebben ben ik niet eenkennig met mijn kritiek op het design van automerken. Want in diverse bijdragen heb ik ongezouten kritiek geuit op het huidige (in mijn ogen infantiele) design van de diverse nieuwe Citroën modellen. Wat de reacties op het uiterlijk van de DS9 betreft, erger ik mij inderdaad aan de steeds maar weer opduikende vergelijking met de oorspronkelijke Déesse. Deze auto is zo iconisch dat moet je niet over willen doen, net zo min als Jaguar ooit een remake van het E-type zal maken. En ik ben ook van mening dat de naam DS misschien wat ongelukkig is gekozen, Panhard was in mijn ogen beter geweest. En om terug te komen op het design van de M3/4, dat het zoveel reacties uitlokt geeft aan dat BMW de controverse niet uit de weg gaat. En een wat meer uitgesproken design is alleen maar een goede ontwikkeling. Of je het nu mooi vindt of niet (in mijn geval).
F36B58
F36B58
  • 0
Ik hoop dat je gelijk hebt met de E-type maar sinds Ford de Mustang naam nu al gebruikt voor een 4 deurs, zou het me niet verbazen als Jaguar een 7 persoons busje als E-type gaat uitbrengen.
En wat de design van BMW betreft, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Mijn E-65 trekt ook meningen aan, om het maar mild te zeggen. Dat is voor 2e-handsrijders zoals ik alleen maar fijn. ?
Maar je berichtje richting koppakking, is eigenlijk degene waar ik op doelde.
Ik kende de naam Panhard niet, dus dank daarvoor, de 24 Tiger is prachtig de Dynavia not so much, maar zo te lezen kan het zijn dat die naam wat gevoelig ligt bij Renault.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Vermoedelijk zijn al deze rollenbank filmpjes achter elkaar opgenomen en heeft de AW geen kledingsponsor meer. Nic staat al weken in dezelfde jas en shawl alsof het nog steeds winter is.
2CV 1953
2CV 1953
  • 0
@ WEETIKVEEL, persoonlijk kan ik de Bangle modellen van BMW heel goed waarderen, het heeft een bepaald non conformisme. Iets wat de huidige modellen ontbreekt, de huidige stijl is naar mijn mening iets te gezocht. Terwijl er zulke mooie auto’s uit München kwamen. De 02 serie, de CSL 3.0 een icoon of de M1 en de Z1. Ik denk niet dat Jaguar z’n heritage zo zal vergooien. Ford heeft wel meer blijk gegeven van een rare design filosofie, kijk naar de Siera die werd opgevolgd door de grijze muis Mondeo. En wat te denken van de Focus die per model generatie meer mainstream is geworden.
LA CHARGE DS
LA CHARGE DS
  • 0
Als auto liefhebber is dit toch wat je wil zo'n heerlijke motor.
Carpe
Carpe
  • 0
Niet zeveren over Nic, hij heeft humor!
DueVolvi
DueVolvi
  • 1
@Herman,
Heb je die jas van 'zeg maar' 'eigenlijk' Giesbert 'eigenlijk' 'zeg maar' wel eens goed bekeken: ook al lang niet meer helemaal okselfris met dat gore plakband aan zijn mouw....

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum