Blits Bezit: Maserati Ghibli
60 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (60) (gesloten)
Oude techniek misschien toch beter?
alleen de blik onder de motorkap maakt alles goed.
@quattroporte,
Dit blok is natuurlijk niet zomaar een blok (4 nokkenassen!) maar ik denk dat het verbruik van deze wagen aanzienlijk hoger ligt dan een 335i. En dat vind ik toch wel een teken van voorruit gang.
Dat van die 335i klopt, deze is echter wel wat onderhoudsvriendelijker!
4 nokkenassen is ernstig normaal voor een DOHC V6 Maar voor die tijd zeker netjes
Uiterlijk... komt dat van volvo ofzo?
Interieur, ernstig netjes!
OT: Blijft een schitterende auto die ghibli, echt DE mooiste maserati van die tijd!
Dit vind ik voor z'n geboortejaar een hele mooie Maserati, interieur z'n tijd vooruit, exterieur moet je van houden..
waarom valt mij dit dan op:
- veel steenslag,
- bestuurder zit met zijn hoofdtegen het dak.
De 'echte' snelheid zie je niet in dit filmpje. Een keer een oprit oprijden, met een camera op de teller? ik wil het turbo metertje wel eens zien bewegen.
Volgens mij ben jij hier de lieverhebber...
niets werkt, ik ga geen ingewikkelde programmatjes installeren. Normaal heb ik geen problemen, hier soms dus wél
heb ik te weinig virtueel geheugen ofzo?
Mooie auto. van binnen, onder de motorkap en ook van buiten. Alleen heb ik toch liever Ferrari of Lamborghini
Maar de vergelijking met Ferrari en Lamborghini gaat echt mank!
P.S. Als opvolger adviseer ik een 3200GT
maar nieuwer dan deze hoeft van mij niet
Een QP uit die tijd is ook erg mooi
Alleen afgehaakt door zoals hier gezegd, het onderhoud en reperaties.
Staan bekend als de bi-PLOF en ze hebben toch ook wel beetje last van roest.
Jammer want anders had ik zonder twijfel ook deze auto gereden.
Succes met je Maserati, ik weet dat er erg veel autoliefhebbers zijn die óók deze auto ambiëren!
Met deze oudere Maserati's moet je zeer goed opletten voordat je er een koopt. De meeste exemplaren hebben of krijgen bijna allemaal problemen met de turbo's. Net voor niets staat er bij advertenties van deze auto vaak specifiek vermeld dat die vervangen of gereviseerd zijn. Verder kennen deze modellen de gebruikelijke kleine probleempjes die zoveel auto's uit dat land hebben.
Het is dus vooral zoeken naar een exemplaar dat goed en met de nodige liefde en/of zorg is onderhouden. Niet alleen qua techniek maar ook wat betreft het interieur.
Lukt je dat, heb je er natuurljk wel een schitterende understatement auto mee.
Helaas - zoals eerder hier gezegd - is de bouw kwaliteit en betrouwbaarheid niet echt om over naar huis te schrijven van deze wagens. Een kennis van me heeft er twee gehad.
Zoals dit filmpje helemaal aan begin ook al aantoont, gaat het starten alleen al dit exemplaar niet goed af..
Vreemd idd ook als het een liefhebber is, zou dit dus gewoon tip top in orde moeten zijn.
Doe dan wat aan onsteking, of zet er goede bougies in of wat het probleem ook mag zijn.
voral de binnenkant met al dat leer en hout :P
dtop met die reclame
@Quattroporte: de 35i vergelijken met dit blok is appels met peren vergelijken. Je hebt geen 2 of 3 liter voor 300pk nodig. De eigenschappen van de 35i zullen veel beter zijn dan die van dit oude blok (turbogat, max koppel etc etc). Leg echter een 35i blok in een maserati en de hele charme van deze auto's is weg, kortom perfecte motor voor dit oudje.
Ook moet je echt een specialist voor zoiets hebben, dit zijn geen standaard blokken.
Deze wagen is bloedsnel met zijn 2 turbo's zeker gezien dat hij uit 1992 komt, gewoon prestaties van een BMW E46 M3 en in de tussensprints nog sneller. Verbruik is er ook naar.
Een BMW 335i is inderdaad wat gunstiger in het verbruik zal mischien ietsje sneller zijn en beter rijden, mag het ook gezien het bouwjaar.
Maar de sensatie die deze maserati geeft zal je niet vinden bij BMW.
Geweldige auto
Klassieke schoonheid en topprestaties
Echt schitterend
Mooie hobby !
Maar je kunt ook al Ferrari rijden vanaf € 13.000 in een Mondial, als die 4 kleppen heeft kost dat € 2.000 meer.
Bij Ferrari zijn echt extreme prijsverschillen want een 288 GTO uit dezelfde tijd doet opeens € 250.000, daar heb je dan ook bijna 4 Testa Rossa's voor. Die 288 GTO kun wel zonder huilen voor een even dure F50 ruilen, als je wat jongers wilt.
Het scheelt maar een cijfer en wat letters maar een 208 GTB uit 1980-82 staat voor slechts € 20.000 op de oprit en voor € 3.000 extra ook als GTS.
Mijn persoonlijk favouriet is de AR 1750 Gran Sport 4R Zagato, een soort replica 1750 met de 1.570 cc motor van de Giulia, uit 1967/67. Kost slechts € 25.000 en zie je nooit ergens, onderhoud kost ook geen drol en je krijgt geen bonnen
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.