AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin Cygnet - Blits Bezit
Waarom?
72 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Aston Martin Cygnet was volgens marketeers een stukje service naar de sportwagenbezitter, maar zag vooral het levenslicht zag als antwoord op draconische uitstootmaatregelen. De belangrijkste vraag bij de Cygnet is: waarom?
Signalement
Merk | Aston Martin |
---|---|
Model | Cygnet |
Carrosserie | 3-deurs, hatchback |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Prijs | € 41.063 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.329 cc |
Maximaal vermogen | 72 kW / 98 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 125 Nm bij 4.400 tpm |
Inhoud brandstoftank | 32 l |
Lengte / breedte / hoogte | 3.078 mm / 1.680 mm / 1.500 mm |
Wielbasis | 2.000 mm |
Massa leeg | 988 kg |
Banden | 175/60R16Prijzen |
Topsnelheid | 170 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,8 s |
Brandstofverbruik | 5,0 l/100km |
CO2-uitstoot | 116 g/km |
Lees ook

Rij-impressie Aston Martin Cygnet
Eerste rijtest

Astin Martin Cygnet
Praktijkervaring

Praktijkervaring Hyundai i10: Dit vinden eigenaren van hun auto
Achtergrond

25 jaar Opel Astra G: de laatste verkoopknaller
Achtergrond

Met de eerste Mercedes SLK kun je betaalbaar roadster rijden
Praktijkverbruik

Lezersreacties (72) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.