AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Zeven Fords af-fabriek met CNG of LPG
26
Ford heeft al het Econetic-label om de liefhebbers van lage CO2-uitstoot te bedienen, maar het merk wil meer. De importeur heeft daarom vier LPG-versies en drie CNG-auto's aan het gamma toegevoegd.
De Fiesta, Focus, C-Max en Mondeo zijn vanaf nu af-fabriek met een LPG-installatie te krijgen. Ford monteert de installatie in de uitsparing voor het reservewiel, waardoor de originele benzinetank volledig behouden blijft. Dit is gunstig voor de actieradius: een volgetankte Fiesta 1.4 met de LPG-installatie heeft een actieradius van 1.200 kilometer. De Fiesta heeft een LPG-tank met een inhoud van 42 liter. In de Focus en C-Max kan 53 liter LPG mee. In de Mondeo sedan en hatchback kan 61 liter mee, in de Wagon is dit 50 liter.
De Mondeo is een verhaal apart. In plaats van een gewone benzinemotor monteert Ford in deze versie namelijk de Flexifuel-motor. Zodoende kan deze LPG-Mondeo rijden op E85, benzine en LPG. De Fiesta 1.4 LPG is er voor 17.800 euro. De Focus 2.0 LPG is voor 25.675 euro de uwe. Het prijskaartje van de C-Max 2.0 LPG vermeldt 28.050 euro en de Mondeo 2.0 LPG heeft een vanafprijs van 29.725 euro. De C-Max heeft een B-label, de andere drie krijgen een A-label mee.
De Focus, C-Max en Transit zijn ook met CNG-installatie verkrijgbaar. Ook deze drie versies hebben een volwaardige benzinetank, gunstig voor de actieradius. De 123 pk sterke Focus 2.0 CNG kost 30.500 euro. De C-Max CNG is er voor 32.175 euro. Beide auto's hebben een B-label. De Transit CNG heeft een 140 pk sterke 2,3-liter viercilinder aan boord en kost 24.650 euro.
De Mondeo is een verhaal apart. In plaats van een gewone benzinemotor monteert Ford in deze versie namelijk de Flexifuel-motor. Zodoende kan deze LPG-Mondeo rijden op E85, benzine en LPG. De Fiesta 1.4 LPG is er voor 17.800 euro. De Focus 2.0 LPG is voor 25.675 euro de uwe. Het prijskaartje van de C-Max 2.0 LPG vermeldt 28.050 euro en de Mondeo 2.0 LPG heeft een vanafprijs van 29.725 euro. De C-Max heeft een B-label, de andere drie krijgen een A-label mee.
De Focus, C-Max en Transit zijn ook met CNG-installatie verkrijgbaar. Ook deze drie versies hebben een volwaardige benzinetank, gunstig voor de actieradius. De 123 pk sterke Focus 2.0 CNG kost 30.500 euro. De C-Max CNG is er voor 32.175 euro. Beide auto's hebben een B-label. De Transit CNG heeft een 140 pk sterke 2,3-liter viercilinder aan boord en kost 24.650 euro.
PRIVATE LEASE Ford
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Elektrische Ford Puma Gen-E voortaan goedkoper dan benzineversie
Nieuws
Deze Ford Cortina heeft tal van nationaliteiten - In het wild
Mijn eerste auto
Jan-Kees zijn eerste auto was een Ford Escort XR3, het antwoord op de Golf GTI
Test: Ford Ranger PHEV - plug-in pick-up met voor dit genre behoorlijk wat hightech
Reportage