Verkopen BMW blijven groeien
Dat was ruim 6 procent meer dan in 2012, toen ook al een verkooprecord werd gevestigd. Alle drie de merken van het concern, BMW, Mini en Rolls Royce, waren meer in trek. Daardoor wist BMW zijn positie als 's werelds grootste leverancier van dure auto's te handhaven.
De verkopen trokken vooral in Azië stevig aan. Daar werden ruim 17 procent meer BMW's en Mini's verkocht dan een jaar eerder. Op de Amerikaanse markten ging de verkoop met 9 procent vooruit. BMW had wel last van de slechte Europese markt. In Europa verliet bijna 1 procent minder nieuwe auto's van het BMW-concern de showroom dan in 2012. In Afrika gingen de verkopen met bijna 6 procent achteruit, terwijl er in Australië en Nieuw-Zeeland ruim 12 procent meer auto's aan de man werden gebracht.
Volgens BMW blijven de omstandigheden op veel markten moeilijk. Het bedrijf verwacht de verkopen dit jaar echter toch verder op te kunnen voeren.
Afgelopen week meldden ook Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz en Porsche recordverkopen over 2013.