AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Verkoop Peugeot/Citroën omhoog
Winst geheel voor rekening van Peugeot
40
Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën heeft in 2016 meer auto's weten te verkopen. Wereldwijd nam de verkoop met 5,8 procent toe tot ruim 3,1 miljoen voertuigen.
Het is het derde jaar op rij dat het bedrijf zijn verkoopcijfers weet te verhogen. De groei komt geheel voor rekening van het merk Peugeot, dat de verkoop met meer dan 12 procent zag stijgen. Bij Citroën en het luxemerk DS daalden de verkopen juist.
Op de Europese markt klom de totale afzet met 3,6 procent tot 1,93 miljoen auto's, onder meer dankzij de nieuwe Peugeot 2008. Verder zag het bedrijf de verkoop in het Midden-Oosten en Afrika verdubbelen, terwijl de verkoopcijfers in China daalden.
PRIVATE LEASE Peugeot
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Peugeot 304 Coupé is lekker 'dans son jus' - In het wild
Nieuws
Peugeot ziet niets in kleine elektrische auto onder e-208
Achtergrond
Te snelle elektrificatie grootste boosdoener problemen EV's en PHEV's, maar ook ADAS speelt rol
Nieuws
Weer terugroepactie Stellantis: probleem nokkenaskettingen 1.5 BlueHDi
Nieuws