AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Subaru presenteert WRX STi Limited Edition
Ook in Amerika is de Subaru Impreza WRX STI populair. Toch zijn er mensen die wat minder zouden willen opvallen en net iets meer luxe zouden hebben.Voor hen heeft Subaru een oplossing: de WRX STI Limited Edition.
Ook in Amerika is de Subaru Impreza WRX STI populair. Toch zijn er mensen die wat minder zouden willen opvallen en net iets meer luxe zouden hebben. Voor hen heeft Subaru een oplossing: de WRX STI Limited Edition.
Waarom je nu net die enorme taartschep achterop kwijt zou willen is eigenlijk niet logisch. Hij behoort immers bij het supersportieve uiterlijk van de WRX STI, waardoor de Subaru een zekere populariteit geniet bij het rallysport minnende publiek – en bij de liefhebbers van de het narijden van rallies op Playstation. Die achterspoiler is evenmin een onderdeel dat je zomaar ongestraft kunt demonteren, want hij heeft wel degelijk een belangrijke functie: hij zorgt voor voldoende neerwaartse kracht op de achterwielen, zodat de snelle Subaru zijn vermogen aan de weg kan brengen.
Omdat er toch wel vraag is naar een meer ingetogen versie heeft Subaru op de New York auto show zo'n variant onthuld. De grote spoiler achter is vervangen door een subtieler exemplaar dat bovenop het kofferdeksel is gemonteerd. Om te zorgen dat de wegligging door de wijziging niet nadelig zou worden beïnvloed heeft Suburu wél de nodige windtunneltests uitgevoerd. Het resultaat was dat er aan de voorspoiler nog een lip is gezet voor een betere luchtstroming onder de auto.
De WRX STI in Limited-uitvoering is voorzien van een elektrisch bediend schuifdak, verwarmbare leren sportstoelen. Ook is er meer geluiddempend materiaal toegepast en verder nog een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel met kompas en kan je nu ook je iPod of een andere digitale CD-speler inpluggen. Maar ongewijzigd zijn de prestaties van het standaardmodel met de 2,5-liter boxer met turbo en tussenkoeler, die zijn vermogen via de handgeschakelde zesbak naar alle vier wielen overbrengt. Die nieuwe in kleur gespoten Enkei-wielen vervangen weliswaar de BBS-wielen, maar ze zijn van dezelfde maat en uitgerust met hetzelfde 225/45/ ZR17 Bridgestone Potenza-rubber als de goudgespoten exemplaren van de 'gewone' WRX STI. Ook zijn de Brembo-remmen voor deze uitvoering niet goud/rood gespoten, maar zwart en hebben ze witte letters.
De Limited Edition is dus vooral voor mensen die nét een tikje meer comfort willen, wat minder extrovert zijn en toch hopen te genieten van de kwaliteiten van Subaru's wegracer. Of zoals de Amerikanen het zo mooi zeggen: Less show, same go.
De Limited komt in het najaar beschikbaar in een oplage van 800 stuks, 400 in grijs (Urban Gray Metallic) en 400 in parelmoer wit (Satin White Pearl). Bovendien krijgt elke auto een plaatje met een serienummer op het dashboard.
Waarom je nu net die enorme taartschep achterop kwijt zou willen is eigenlijk niet logisch. Hij behoort immers bij het supersportieve uiterlijk van de WRX STI, waardoor de Subaru een zekere populariteit geniet bij het rallysport minnende publiek – en bij de liefhebbers van de het narijden van rallies op Playstation. Die achterspoiler is evenmin een onderdeel dat je zomaar ongestraft kunt demonteren, want hij heeft wel degelijk een belangrijke functie: hij zorgt voor voldoende neerwaartse kracht op de achterwielen, zodat de snelle Subaru zijn vermogen aan de weg kan brengen.
Omdat er toch wel vraag is naar een meer ingetogen versie heeft Subaru op de New York auto show zo'n variant onthuld. De grote spoiler achter is vervangen door een subtieler exemplaar dat bovenop het kofferdeksel is gemonteerd. Om te zorgen dat de wegligging door de wijziging niet nadelig zou worden beïnvloed heeft Suburu wél de nodige windtunneltests uitgevoerd. Het resultaat was dat er aan de voorspoiler nog een lip is gezet voor een betere luchtstroming onder de auto.
De WRX STI in Limited-uitvoering is voorzien van een elektrisch bediend schuifdak, verwarmbare leren sportstoelen. Ook is er meer geluiddempend materiaal toegepast en verder nog een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel met kompas en kan je nu ook je iPod of een andere digitale CD-speler inpluggen. Maar ongewijzigd zijn de prestaties van het standaardmodel met de 2,5-liter boxer met turbo en tussenkoeler, die zijn vermogen via de handgeschakelde zesbak naar alle vier wielen overbrengt. Die nieuwe in kleur gespoten Enkei-wielen vervangen weliswaar de BBS-wielen, maar ze zijn van dezelfde maat en uitgerust met hetzelfde 225/45/ ZR17 Bridgestone Potenza-rubber als de goudgespoten exemplaren van de 'gewone' WRX STI. Ook zijn de Brembo-remmen voor deze uitvoering niet goud/rood gespoten, maar zwart en hebben ze witte letters.
De Limited Edition is dus vooral voor mensen die nét een tikje meer comfort willen, wat minder extrovert zijn en toch hopen te genieten van de kwaliteiten van Subaru's wegracer. Of zoals de Amerikanen het zo mooi zeggen: Less show, same go.
De Limited komt in het najaar beschikbaar in een oplage van 800 stuks, 400 in grijs (Urban Gray Metallic) en 400 in parelmoer wit (Satin White Pearl). Bovendien krijgt elke auto een plaatje met een serienummer op het dashboard.
Plaats een reactie