AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Subaru Impreza STi met dieselkracht
35
De volgende generatie Subaru Impreza STi wordt ook voorzien van een dieselmotor.
De boxerdieselmotor is op het moment één van de speerpunten van Subaru. In 2012 verwachten we de opvolger van de huidige Impreza. Die krijgt ook een sterkere dieselvariant dan het huidige 150 pk sterke model. Die mag de aanduiding STi gaan dragen. Dat meldt het Engelse Autocar.
Verder wil Subaru de benzineboxers gaan downsizen. Een belangrijke troef in de in de nieuwe Impreza zou een turbogeblazen versie van de huidige 1,5-liter moeten zijn die de huidige ongeblazen 2,0-liter moet vervangen.
Door het verbond met Toyota, zit Subaru dichtbij het hybride-vuur. Toch zal deze elektrotechniek pas beschikbaar komen voor de nieuwe Impreza als die al op de helft van zijn levenscyclus zit. Dan spreken we 2015 of 2016.