Steeds meer auto's met af fabriek vierseizoenenbanden
Vierseizoenenband rukt op

De vierseizoenenband rukt op. Goodyear ziet het als het snelstgroeiende bandensegment. We spraken met Laurent Colantonio, Regional Technology Director Consumer bij Goodyear.
Vierseizoenenbanden worden steeds populairder, verwacht u een verdere groei?
“Als uitvinders van de vierseizoenenband kunnen wij bij Goodyear de grote populariteit goed begrijpen, het is handig om een set banden te hebben voor alle omstandigheden, die ook nog eens aantrekkelijk geprijsd is. Het segment van de vierseizoenenbanden is nog steeds het snelst groeiende.”
Voor welk voertuigsegment beveelt u vierseizoenenbanden aan?
“Ze zijn net zo geschikt voor elektrische voertuigen en hybrides als voor modellen met een verbrandingsmotor.”
Wat is de grootste uitdaging bij de ontwikkeling van nieuwe vierseizoenenbanden?
“Dat is het vinden van een goed evenwicht tussen de eigenschappen die de band in staat stellen onder verschillende omstandigheden te functioneren, zonder compromissen.”
Is het denkbaar dat nieuwe auto’s van de band gaan rollen met vierseizoenenbanden?
“Wij werken al samen met meer dan tien autofabrikanten die onze Vector-vierseizoenenbanden als eerste uitrusting hebben gekozen. We zullen blijven samenwerken met de toonaangevende fabrikanten in Europa en de rest van de wereld.”
Op de site van Goodyear gaat het om Audi, voor de A1, Ford dat de Focus, Fiesta, C-Max and S-Max standaard met deze band aflevert maar we zien ook de Seat Leon, Volkswagen Golf, Opel Corsa, Opel Astra en de Renault Mégane. Dit zal overigens niet voor elk land gelden en afhankelijk zijn van de keuze van de lokale importeur.
Lees ook

Wat is een all-seasonband of vierseizoenenband?

Tekort aan winterbanden dreigt

Mercedes-Benz 350 SL (1971) - Klokje Rond Klassiek

Praktijkervaring Kia Ceed: zo beoordelen eigenaren hun auto

Test: Mercedes-Benz GLC - Je ziet het niet, maar alles is nieuw

Afscheid Mini Clubman: drie generaties, drie verschillende lay-outs
Lezersreacties (60) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.