Start-/stoptechniek op BMW M3

BMW M3 Competition Package
BMW M3 Competition PackageBMW M3 Competition PackageBMW M3 Competition PackageBMW M3 Competition PackageBMW M3 Competition PackageBMW M3 Competition Package
Ook BMW's snelste machines profiteren van het EfficientDynamics-porgramma. Zo beschikt de M3 voortaan over start-/stoptechniek, ook wanneer die is uitgerust met de DCT met dubbele koppeling. Bovendien is er nu een Competition Package leverbaar.
Dat er wat veranderingen voor de M3 op stapel stonden werd onlangs al duidelijk. We zagen een witte Coupé rijden met andere achterlichten. Dat is een van de wijzigingen waarmee de M3 zijn leven verder gaat. Door de 420 pk sterke bolide te voorzien van start-/stoptechniek neemt het verbruik met 8 procent af. Dat betekent dat de M3 24 gram minder CO2 per kilometer uitstoot.
Verder werkt alleen bij de hybride versies van de X6 en de 7-serie de start-/stoptechniek in combinatie met een automatische transmissie. Bij alle andere BMW's, behalve de M3 dus, is dat niet het geval.
Best bizar om het bij auto's als de M3 over zulke cijfers te hebben maar daar ontkomen we nu eenmaal niet meer aan anno 2010. Dus je wilt weten hoe zuinig zo'n M3 met start-/stoptechniek is? Gemiddeld verbruik de M3 Coupé met zeventraps DCT 11,2 liter benzine per 100 kilometer. Voor de handbak geeft BMW 12,4 liter op. Deze cijfers zijn voor de sedan hetzelfde, de M3 Cabrio DCT neemt volgens de fabriek genoegen met gemiddeld 11,5 liter per 100 kilometer. Bij de handbak is dat 12,7 liter.
Er komt overigens ook een Competition Package (foto's) beschikbaar. Dan ligt de M3 10 mm dichter bij het asfalt en hij staat op 19 inch wielen met Y-spaakdesign.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (67)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.