AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sportpakket voor BMW M3
Vanaf december wordt de BMW M3 leverbaar met een zogenaamd Competition Pakket. Volgens de fabrikant kunnen de rij-eigenschappen van een M3 met dit pakket zich meten met de beste sportauto's in de wereld.
Vanaf december wordt de BMW M3 leverbaar met een zogenaamd Competition Pakket. Volgens de fabrikant kunnen de rij-eigenschappen van een M3 met dit pakket zich meten met de beste sportauto's in de wereld.
Een BMW M3 met het Competition Pakket stuurt directer en sportiever; het onderstel en de besturing zijn voor het pakket verder geoptimaliseerd. Daarnaast zijn er 19 inch wielen die sterk lijken op die van de M3 CSL; de banden hebben de maat 255/35 R19.
De M Track Mode die bij het Competition Pakket zit, is afkomstig uit de M3 CSL - dit model is overigens inmiddels uit productie. Met de M Track Mode kan de auto op de grens worden gereden, zonder dat de DSC stabiliteitscontrole meteen ingrijpt. Het remsysteem is eveneens overgenomen van de M3 CSL. De doorsnede van de remschijven is daarmee met 20 mm gegroeid.
In het interieur heeft de M3 met het Competition Pakket enkele alcantara en aluminium accenten. In Duitsland kost het pakket inclusief belasting 5.300 euro; het kan alleen af fabriek worden geleverd. Bij gebruikte M3's kan het niet achteraf worden ingebouwd.
De M Track Mode die bij het Competition Pakket zit, is afkomstig uit de M3 CSL - dit model is overigens inmiddels uit productie. Met de M Track Mode kan de auto op de grens worden gereden, zonder dat de DSC stabiliteitscontrole meteen ingrijpt. Het remsysteem is eveneens overgenomen van de M3 CSL. De doorsnede van de remschijven is daarmee met 20 mm gegroeid.
In het interieur heeft de M3 met het Competition Pakket enkele alcantara en aluminium accenten. In Duitsland kost het pakket inclusief belasting 5.300 euro; het kan alleen af fabriek worden geleverd. Bij gebruikte M3's kan het niet achteraf worden ingebouwd.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
BMW i3 is nieuwe elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse
Vergelijkende test
Door deze cabrio's verlang je naar de zomers van de jaren 80: BMW 325i Cabrio vs. Maserati Biturbo
Nieuws
Stekker-tegenhangers M3 en C63: BMW en Mercedes-Benz gaan elektrische titanenstrijd aan
Nieuws
BMW M3 CS Touring snelste stationwagon op Nürburgring
Mijn eerste auto