Sportieve conceptcar van Opel: de GTC

Opel Concept
Opel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel ConceptOpel Concept
Al eerder bekend, maar nu op Geneve: de Opel GTC (Gran Turismo Coupé) Concept. Waar we vooralsnog alleen fotomateriaal hadden, zijn nu ook de specificaties bekend. Toch zijn het de nieuwe stijlelementen die het belangrijkst zijn.
Al eerder bekend, maar nu op Geneve: de Opel GTC (Gran Turismo Coupé) Concept. Waar we vooralsnog alleen fotomateriaal hadden, zijn nu ook de specificaties bekend. Toch zijn het de nieuwe stijlelementen die het belangrijkst zijn.
De technische details van de GTC liegen er niet om. Zo is de GTC
vierwielaangedreven en onder de motorkap ligt de bekende 2.8-liter V6 turbomotor, die voor de gelegenheid is gekieteld tot 300 pk. Deze stuwt de concept car in ongeveer zes seconden naar de bekende 100 km/h. Opvallender zijn echter de uiterlijke kenmerken.
Zo heeft de conceptcar een agressievere smoel dan we over het algemeen van Opel gewend zijn. Dit om de sportieve aspiraties van de 2+2 coupé kenbaar te maken. De trapeziumvormige grille, die het meest lijkt op die van de Opel Antara, wordt geflankeerd door naar onder lopende LED-lampen. Ook aan de achterzijde is het brutale karakter te zien aan de voor een coupé zo kenmerkende brede heupen en grote, hoekige uitsparingen voor de dubbele uitlaat.
Ook aan comfort is gedacht. Opel introduceert op de GTC het zogenaamde Flex4-systeem. Hiermee kunnen de achterstoelen middels een afstandsbediening elektrisch en onafhankelijk van elkaar tegen de voorstoelen worden geklapt. Op deze manier ontstaat een laadruimte van 1020 liter. Leuk detail, dat Opel waarschijnlijk doorvoert: het cirkeltje dat het bliksemlogo omrand, bevat nu in reliëf de merknaam.

PRIVATE LEASE Opel

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.