Sportconcept van Honda Accord

Honda Accord
Honda laat in Genève een studiemodel van een performance sedan zien, gebaseerd op de Accord. Het thema is 'Muscle-Tec Design' .

Honda laat in Genève een studiemodel van een performance sedan zien, gebaseerd op de Accord. Het thema is 'Muscle-Tec Design' .

Honda laat graag zien dat het merk een historie heeft als het gaat om de autosport. Daarom presenteren de Japanners volgende week in Genève een sportief studiemodel van de Accord. De speciale carrosserie is op zich al opvallend, maar ook het gebruik van aluminium, koolstofvezel en leer moeten het 'Muscle Tec Design' onderstrepen.
De auto is voorzien van agressieve bumpers voor en achter. Die laatste heeft een luchtverdeler. Voor aërodynamische delen is koolstofvezel gebruikt. Honda heeft verder van deze Accord bovendien de spoorbreedte vergroot en dientengevolge ook de wielkasten verbreed. 19-inch lichtmetalen wielen completeren het stoere uiterlijk.
In het interieur is veelvuldig gebruik gemaakt van aluminium, leer en Alcantara.
Honda zegt uitdrukkelijk dat deze Accord niet in productie gaat, maar een knipoog geeft naar het rijke raceverleden en bovendien past bij de huidige bedrijfsslogan 'the power of dreams'.

Verder debuteert in Genève bovendien Honda's langverwachte 2.2 i-CTDi diesel. Het is de eerste dieselmotor die door Honda zelf is ontwikkeld en die leverbaar wordt in de Accord en later ook in de CR-V. Omdat de nieuwe 16-kleps common-rail turbodiesel nog aan de laatste tests wordt onderworpen, zijn exacte gegevens over vermogen en koppel nog niet bekend. Men verwacht uit te komen op 140-150 pk, terwijl het maximum koppel ruim 300 Nm zal bedragen. De Accord 2.2 i-CDTi wordt op de IAA in Frankfurt onthuld en komt nog vóór het eind van dit jaar op de markt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.