AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Snelste straatauto: H&R Mission 400 Plus
Op de Motorshow in Essen is de Mission 400 Plus te zien. De auto, gebaseerd op de Porsche 997, is volgens de makers de snelste straatauto ter wereld.
Op de Motorshow in Essen is de Mission 400 Plus te zien. De auto, gebaseerd op de Porsche 997, is volgens de makers de snelste straatauto ter wereld.
De Mission 400 Plus is in elkaar gezet door drie Duitse tuners: Alzen Motorsport, H&R en RS Tuning.
Alzen Motorsport heeft de auto ontworpen en fabriceert het speciale model. H&R tekent voor het veersysteem en RS Tuning zorgt uiteindelijk voor het opvoeren van de motor.
De drie bedrijven gingen niet over één nacht ijs. Om een zo laag mogelijk frontaal oppervlak te hebben, een absolute noodzaak voor het bereiken van een hoge topsnelheid, heeft Alzen Motorsport het dak met 7,5 centimeter verlaagd. De ramen zijn vervangen door plastic exemplaren en speciale BBS-velgen verlagen het gewicht nog verder. De deuren en de Recaro-kuipstoelen zijn gemaakt van het ultralichte koolstofvezel.
RS Tuning heeft de cilinderinhoud van de motor van de 997 Turbo vergroot naar 3,8 liter. De hightech variabele turbo's zijn vervangen door twee grotere conventionele exemplaren. In combinatie met een speciaal uitlaatsysteem is het blok goed voor een duizelingwekkende 1054 pk en 1030 Nm koppel. De topsnelheid van de auto ligt volgens de drie tuners 'ruim boven de 400 kilometer per uur', maar toch voldoet de auto aan de Euro-IV emissie-eisen.
In de eerste helft van 2007 zal de Mission 400 Plus het snelheidsrecord voor straatauto's proberen te breken op het Nardo-hogesnelheidscircuit in Italië.
Alzen Motorsport heeft de auto ontworpen en fabriceert het speciale model. H&R tekent voor het veersysteem en RS Tuning zorgt uiteindelijk voor het opvoeren van de motor.
De drie bedrijven gingen niet over één nacht ijs. Om een zo laag mogelijk frontaal oppervlak te hebben, een absolute noodzaak voor het bereiken van een hoge topsnelheid, heeft Alzen Motorsport het dak met 7,5 centimeter verlaagd. De ramen zijn vervangen door plastic exemplaren en speciale BBS-velgen verlagen het gewicht nog verder. De deuren en de Recaro-kuipstoelen zijn gemaakt van het ultralichte koolstofvezel.
RS Tuning heeft de cilinderinhoud van de motor van de 997 Turbo vergroot naar 3,8 liter. De hightech variabele turbo's zijn vervangen door twee grotere conventionele exemplaren. In combinatie met een speciaal uitlaatsysteem is het blok goed voor een duizelingwekkende 1054 pk en 1030 Nm koppel. De topsnelheid van de auto ligt volgens de drie tuners 'ruim boven de 400 kilometer per uur', maar toch voldoet de auto aan de Euro-IV emissie-eisen.
In de eerste helft van 2007 zal de Mission 400 Plus het snelheidsrecord voor straatauto's proberen te breken op het Nardo-hogesnelheidscircuit in Italië.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws