Saab is klaar voor 2001
Saab luidt het nieuwe modeljaar in met paar interessante wijzigingen in het programma. Belangrijkste nieuws is dat alle niet-turbomotoren geschrapt zijn. In de 9-3 was nog een 'gewone' viercilinder te vinden, maar die is eruit. Een licht gemoderniseerde 2,0-liter light pressure-turbomotor is nu de basis, maar aan de specificaties veranderde eigenlijk niets. Weer terug in het programma is de tweeliter turbo met 185 pk. Die werd een jaar geleden eruit gegooid voor een sterkere versie, maar kennelijk heeft Saab spijt gekregen en hopla, hij is weer terug. Om het nieuwe modeljaar in ieder geval herkenbaar te maken hebben de 9-3's vanaf nu een achterspoiler. Voor de eigenaren is de nieuwe 9-3 herkenbaar aan, jawel, een nieuwe contactsleutel! Met a.b. voor de centrale vergrendeling erin.
Bij de 9-5 ook zo'n nieuwe sleutel, maar verder geen opvallende zichtbare wijzigingen. Onzichtbaar, maar wel merkbaar is de vernieuwde 2,3-liter light pressure-turbomotor. Saab rommelde met het motormanagement en hopla, 15 pk erbij.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Deze auto's kwamen vanwege het verlangen naar een vijfde deur: Renault 20 vs. Saab 99 Combi-Coupé

Dit zijn de vijf goedkoopste occasions op lpg

Saab 9-5 Sport Estate 2.0t Griffin – 2009 – 272.524 km - Klokje rond

Een Daf en een Saab tegen elkaar? Ook nog als stationwagon? Dat ging ooit prima!



