Roding Roadster bijna klaar voor lancering

Roding Roadster
Roding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding RoadsterRoding Roadster
Duitsland staat vooral bekend om z'n grote autofabrikanten, maar ook de kleinere fabrikanten mogen we zeker niet vergeten. Denk bijvoorbeeld aan Gumpert. Op de Nordschleife is een nieuwe ster aan het firmament druk aan het testen: Roding.

Roding is momenteel druk met z'n Roadster aan het testen op de Nordschleife. De Duitse fabrikant deed dat vorig jaar ook en nam toen niet het minste vergelijkingsmateriaal mee: de Porsche 911 Turbo. Die heeft 500 pk tot z'n beschikking en is goed voor scherpe tijden op de Nordschleife.
Qua vermogen moet de Roding Roadster het wel behoorlijk afleggen tegen de 911 Turbo. De nieuweling heeft namelijk een zescilinder turbomotor met een vermogen van 300 pk onder de kap. Het maximumkoppel is 400 Nm. Schakelen gaat met een handbak met zes verzetten.
De Roadster slaat terug met z'n gewicht, want de Roding heeft een ultralichte constructie. Roding gebruikt hier met koolstofvezel versterkte plastics (CFRP) en weegt daardoor slechts 950 kilogram. Dat betekent dat elke pk slechts drie kilogram hoeft mee te slepen. Semi-slicks zijn een optie en als je hier voor kiest, kan de Roding Roadster zijwaartse krachten tot 1.4 G aan.

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.