Roadster-concept van Volkswagen

Roadster-concept van Volkswagen
Volkswagen zal volgende week in Frankfurt een prototype van een roadster onthullen. De motor van de Concept R zit achter de inzittenden.

Volkswagen zal volgende week in Frankfurt een prototype van een roadster onthullen. De motor van de Concept R zit achter de inzittenden.

De Concept R laat zien welke richting Volkswagen op wil met sportief getinte auto's. De roadster zou binnen een paar jaar productierijp kunnen zijn, maar over eventuele productieplannen is nog niet bekend.
De 265 pk sterke 3,2-liter V6-middenmotor drijft de achterwielen aan en dat is tamelijk uniek voor een Volkswagen. De 3,2-liter V6 is gekoppeld aan Volkswagen"s en Audi's nieuwe DSG-bak, die onlangs al in de Audi A3 en TT werd voorgesteld. Deze 6-trapsautomaat is dankzij een dubbele koppeling in staat

razendsnel op te schakelen. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in slechts 5,3 seconden afgewerkt worden. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, zonder begrenzer is een theoretische 269 km/h mogelijk.
De 4,16 meter lange en 1,78 meter brede tweezitter heeft ongeveer de afmetingen van een Golf, maar is met een hoogte van 1,25 meter natuurlijk een stuk lager. De stoelen in de auto laten zich met geen mogelijkheid verstellen. In plaats daarvan zijn het instrumentencluster, het stuurwiel en de pedalen verstelbaar. De stoelen zijn opgevuld met een speciaal soort foam dat zich aangepast aan de vorm van het lichaam. Bovendien is de hardheid van de stoelen instelbaar.

Verantwoordelijk voor het ontwerp is de 44-jarige Murat Günak, die eind vorig jaar het nieuwe hoofd van de ontwerp-afdeling bij VW, Skoda en Bentley is. Hij heeft hiervoor bij Mercedes meegewerkt aan het ontwerp van de Maybach, SLR, SLK, M-klasse en A-klasse. Ook werkte hij bij Peugeot, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 206 en 607.

PRIVATE LEASE Volkswagen

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.