Retro Honda N-One in het nieuw

Helemaal nieuw, net zo retro

Honda N-One
Honda N-OneHonda N-OneHonda N-OneHonda N-OneHonda N-OneHonda N-OneHonda N-One

Een mooie dag voor liefhebbers van kei-cars. Misschien wel de allerleukste van het stel is aan een tweede generatie geholpen. Honda heeft namelijk de eerste foto's van de nieuwe N-One vrijgegeven.

Honda voegde in 2012 de N-One aan zijn Japanse leveringsgamma toe, een kei-car waarvan het uiterlijk was doorspekt met designelementen van de N360 die het merk tussen 1969 en 1972 leverde. De N-One kreeg later gezelschap van een reeks broertjes en zusjes. Zo werd de Life een jaar later vervangen door de N-WGN en kwam Honda een jaar voor de lancering van de N-One al met de N-Box, een smalle en hoge kei-car die in 2014 in de vorm van de N-Box Slash een heuse 'coupéversie' kreeg. Daarnaast hebben de Japanners sinds 2018 de N-Van op de menukaart staan. De N-Boxen N-WGN werden in respectievelijk 2017 en 2019 vervangen en nu is ook de inmiddels acht jaar oude N-One klaar voor een volledig nieuwe ,tweede generatie.

Honda houdt uitgebreide specificaties nog even onder de pet. Wel laat het merk al een stel foto's van de nieuwe retrorakker zien. Wat design betreft blijft Honda trouw aan het ontwerp van de in 2012 gepresenteerde versie. Ook de nieuwe N-One heeft  vrolijke, ronde kijkers, een zwart 'masker' ertussen en kleine verticaal georiënteerde rechthoekige achterlichten. Die verlichting is voortaan net even anders van vorm en voorzien van led-techniek terwijl de mistlampen aan de voorkant voortaan rechthoekig in plaats van rond zijn. Honda levert de N-One straks als Standard, Premium en RS. Het bumperwerk verschilt per uitvoering. Ook het interieur is aangepakt. Zo verhuizen de verticale ventilatieroosters van de middenconsole naar de zijkanten van het dashboard. Pontificaal in het midden van de cockpit plaatst Honda een ietwat los uit het interieur stekend scherm dat bij het infotainmentsysteem hoort. Een voorbank kun je voortaan niet meer bestellen, de kei-car heeft voortaan standaard van elkaar gescheiden zitplaatsen voorin.

Techniek

Wat veiligheidsvoorzieningen betreft, profiteert de N-One onder meer van de komst van een automatisch remsysteem dat zowel voetgangers als fietsers herkent. Adaptieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning en automatisch grootlicht is optioneel leverbaar. Het is nog niet bekend welke motoren Honda levert, maar reken er maar op dat de machientjes een inhoud hebben van 660c c en zowel met als zonder turbo leverbaar zijn. Mik op vermogens van 58 en 64 pk. Net als voorheen is de N-One straks uitgerust met zowel voor- als vierwielaandrijving. De N-One had in Japan zijn beste verkoopjaar in 2013, het eerste volle jaar dat de auto in productie was. Toen rolden er ruim 105.000 exemplaren uit de showroom.

Lezersreacties (16) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.