Honda vernieuwt de N-Box

Opnieuw in twee vrolijke smaken

Honda N-Box
Honda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-BoxHonda N-Box
Honda heeft de N-Box aan een nieuwe generatie geholpen. De Japanner is volledig nieuw, maar nog altijd zeer herkenbaar. Relevant? Welnee, maar leuk is hij wel weer!

De N-Box die nu nog in de Japanse showrooms staat, is een hoekige micro-MPV die in het leven is geroepen om - net als vele andere modelletjes in het land - zo veel mogelijk functionaliteit en ruimte te halen uit de maximale lengte van 3,4 meter die het kei-segment dicteert. De nieuwe N-Box is er weer in twee smaken: als reguliere uitvoering en als stoerder aangeklede Custom.

De Custom onderscheidt zich van zijn bravere broers door ledkoplampen, stoerdere bumpers met leddagrijverlichting en spoilerwerk. Bij beide types is een 660 cc grote driecilinder verantwoordelijk voor de aandrijving, een blokje dat niet meer dan 64 pk mag leveren. Schakelen gaat middels een CVT-transmissie. Ook de nieuwe N-One is er met voorwiel- en vierwielaandrijving.

De N-One is 80 kilo verloren ten opzichte van zijn voorganger. Honda claimt het interieur nog slimmer te hebben ingericht. Er is meer ruimte beschikbaar doordat de motor verder naar voren is geplaatst. Met name de achterpassagiers zullen daarvan profiteren.

Honda zegt maandelijks zo'n 15.000 exemplaren te willen verkopen. In december moet de nieuwe N-Box in de showrooms verschijnen.

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.