Renault vraagt meer uren van werknemers
Renault is druk in gesprek met de vakbonden om de productiviteit in het thuisland omhoog te krijgen. In de fabriek in het Spaanse Palencia wordt in verhouding namelijk veel efficiënter gebouwd. De autobouwer denkt het antwoord gevonden te hebben: laat de Franse werknemers meer uren draaien. Op die manier zou er in Frankrijk ruimte komen om auto's te gaan bouwen voor alliantiepartner Nissan en Daimler. Renault werkt al bijna vijftien jaar samen met Nissan, maar een gezamenlijke Europese productiefaciliteit is er nog steeds niet. Door de werkweek naar 35 uur per week te realiseren moet gedeelde productie volgens Renault mogelijk worden. Daarmee moet de gemiddelde werknemer 6,5 procent meer uren draaien. Over de vergoeding daarvoor wordt in een later stadium gesproken.
Al sinds september vorig jaar is Renault bezig met het reduceren van de bedrijfskosten in het thuisland. Eerder liet de Franse autobouwer weten dat de vakbonden zich beter inschikkelijk kunnen opstellen om zo de productie in Frankrijk te kunnen waarborgen. De vakbonden spraken toen van chantage. Dat er iets moet gebeuren is echter wel duidelijk, aangezien Renault vooral in Europa kampt met teruglopende verkoopcijfers.
PRIVATE LEASE Renault
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Kangoo E-Tech Advance L2 44 kWh | Nu direct uit voorraad leverbaar met maar liefst 19% Zeeuw & Zeeuw actiekorting + GRATIS upgrade van L1 naar L2 twv € 1400,- |
- 2025
 - 10 km
 

Renault Kangoo 1.2 TCe Limited|trekhaak|rijklaar prijs|
- 2015
 - 85.107 km
 

Renault Twingo 1.2-16V Authentique, Airco & radio
- 2010
 - 155.140 km
 
Lees ook

Praktijkervaring Renault Scenic E-Tech: Auto van het Jaar-waardig?

De Renault Zoe Preview zag er best lekker uit

Zoveel exemplaren van de eerste Renault Espace en Chrysler Voyager zijn er nog

Dit zijn de vijf goedkoopste occasions van eerste eigenaar en met lage kilometerstand


