Renault vernieuwt Clio RS

Twee vermogens, drie smaken

Renault Clio RS
In juni presenteerde Renault de gefacelifte Clio en vandaag is de overtreffende trap van die heetgebakerde hatchback teruggekeerd van de snijtafel. We presenteren: de vernieuwde Renault Clio RS!

De vernieuwde Clio RS krijgt van Renault de nieuwe verlichting in de voorbumper mee die we al op designstudie RS 16 tegenkwamen. Renault noemt het "[...] de exclusieve lichtsignatuur van Renault Sport". We verwachten dezelfde verlichting ook op de nieuwe Mégane RS tegen te gaan komen.

Terug naar de Clio RS. De gespierde Clio RS is in zijn reguliere vorm goed voor 200 pk. De Trophy-versie is 220 pk sterk. Beide versies zijn voorzien van een zestrapsautomaat met dubbele koppeling die ook middels flippers aan de stuurkolom te bedienen is. Ook Launch Control is aanwezig.

Er valt meer te kiezen dan alleen het aantal pk's. De 200 pk sterke RS is leverbaar met Sport Chassis en is in die vorm het meest geschikt voor dagelijks gebruik. Het Cup-chassis is de middelste versie, die zowel voor het circuit als de openbare weg gebruikt moet kunnen worden. Wie fan is van de circuits, kan voor de 220 pk sterke RS het Trophy-chassis bestellen. In die vorm staat de Clio RS op 18-inch lichtmetaal en ligt hij vóór 2 cm en achter 1 cm dichter boven het asfalt. De Trophy sprint in 6,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 235 km/h.

De Trophy is eveneens leverbaar met een Akrapovič-uitlaatsysteem, iets dat we eveneens op de RS 16 Concept tegenkwamen. Naast een steviger geluid moet ook de gasrespons zijn verbeterd in combinatie met dit uitlaatsysteem.

De prijzen van de nieuwe Clio RS en RS Trophy worden in een later stadium bekend gemaakt. Deze zomer zijn de nieuwelingen te bestellen. In het najaar start de levering.

PRIVATE LEASE Renault Clio

Arval
Renault Clio Hybrid 140 Evolution (5D/8A)
€ 412
 
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 419
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (63) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.