AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Recordverkopen Ferrari in China
20
Chinezen houden van Ferrari's, en het blijft niet bij kijken alleen. Zodoende kon het Italiaanse sportwagenmerk in 2010 recordverkopen in het Aziatische land realiseren.
In 2010 verkocht Ferrari bijna 300 auto's in China, een stijging van maar liefst 50 procent ten opzichte van 2009. Kijken we naar de verkoopaantallen van Groot-China (China, Hongkong en Macau), dan is dat zelfs de vijfde markt ter wereld voor het Italiaanse sportwagenmerk.
2010 is een historisch jaar voor Ferrari in China, niet alleen dankzij het verkooprecord, maar ook omdat de 999e klant op 14 januari in Sjanghai in de schijnwerpers zal staan tijdens een speciale ceremonie. Inderdaad, koper nummer duizend vist dus achter het net. Het getal 999 heeft in China een grote waarde, omdat het cijfer 9 synoniem staat voor geluk en een lang leven.
Ferrari timmert in China flink aan de weg. Momenteel zijn er tien dealers en het komende jaar breidt het merk dat aantal flink uit. Dat Ferrari de wereldprimeur van de Ferrari 599 GTO (foto's 4 en 5) aan de Autoshow van Peking toekende, geeft aan dat ze in Maranello het belang van de Chinese markt goed in de gaten hebben.
Tenslotte presenteerde de Chinese kunstenaar Lu Hao in 2010 een eenmalige 599 GTB Fiorano. Het plaatwerk werd met een speciale techniek van lak voorzien waardoor het effect werd opgeroepen van antiek Ge Kin porselein uit de Song dynastie. Deze Ferrari werd verkocht tijdens een veiling in Beijing. De auto bracht 1,2 miljoen euro op.
2010 is een historisch jaar voor Ferrari in China, niet alleen dankzij het verkooprecord, maar ook omdat de 999e klant op 14 januari in Sjanghai in de schijnwerpers zal staan tijdens een speciale ceremonie. Inderdaad, koper nummer duizend vist dus achter het net. Het getal 999 heeft in China een grote waarde, omdat het cijfer 9 synoniem staat voor geluk en een lang leven.
Ferrari timmert in China flink aan de weg. Momenteel zijn er tien dealers en het komende jaar breidt het merk dat aantal flink uit. Dat Ferrari de wereldprimeur van de Ferrari 599 GTO (foto's 4 en 5) aan de Autoshow van Peking toekende, geeft aan dat ze in Maranello het belang van de Chinese markt goed in de gaten hebben.
Tenslotte presenteerde de Chinese kunstenaar Lu Hao in 2010 een eenmalige 599 GTB Fiorano. Het plaatwerk werd met een speciale techniek van lak voorzien waardoor het effect werd opgeroepen van antiek Ge Kin porselein uit de Song dynastie. Deze Ferrari werd verkocht tijdens een veiling in Beijing. De auto bracht 1,2 miljoen euro op.