Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Pretpakket: Daihatsu Copen is officieel

37
Pretpakket: Daihatsu Copen is officieel
Pretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieelPretpakket: Daihatsu Copen is officieel
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
19 juni 2014 om 11:57
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Sinds oktober vorig jaar houden we de berichtgeving van Daihatsu nauwlettend in de gaten. Een nieuwe Copen werd toen gepresenteerd, en nu heeft het Japanse merk vol trots z'n zonaanbiddende kleintje aan de wereld voorgesteld.

AutoWeek-lezers kennen ongetwijfeld de video van onze eigen BigBoy Roland Tameling, opgevouwen en breed grijnzend in wellicht het leukste dat Japan het afgelopen decennium te bieden had: de Daihatsu Copen. In 2004 kwam de 'mini-TT' de Europese markt opfleuren met z'n hoge funfactor, verpakt in een zeer aaibaar jasje. Onder de kap in eerste instantie een 660 cc metend geblazen vierpittertje, later opgevolgd door een 1,3-literblok zonder turbo. In 2011 viel het doek voor de Copen en niet veel later verdween Daihatsu compleet van de Europese markt. Nu de nieuwe Copen is gepresenteerd is dat verlies des te groter.

Het zal geen grote verrassing zijn dat het uiterlijk van de nieuwe Copen nauwelijks afwijkt van de Kopen Concept die we in oktober vorig jaar zagen. De carrosseriepanelen zijn eenvoudig te vervangen voor andere exemplaren. Ook in het interieur is de wisseltruc - die Daihatsu DressFormation noemt - toe te passen. De middenconsole, het dashboardvakje, de deurpanelen en zelfs de pookknop laten zich in een handomdraai door andere exemplaren vervangen.

Wie het uiterlijk van de nieuwe Copen iets te stoer vindt, kan kiezen voor een bijzondere, bijna retro-achtige uitvoering, die door sommigen overigens nu al leuker wordt gevonden.

Onder de kap vinden we een geblazen driepitter met een inhoud van 660 cc die goed is voor 64 pk. Het verbruik van de kleine driecilinder met CVT is vastgesteld op 4,0 l/100 km, de handgeschakelde versie komt uit op 4,5 l/100 km.

In de herfst zal ook de met plastic panelen aangeklede 'Copen X' (foto 14) de Japanse markt betreden. Maandelijks wil Daihatsu 700 Copens aan de man brengen.

  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Copen
Daihatsu Daihatsu Copen

Lezersreacties (37) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Copen specificaties
  • Daihatsu Copen occasions
  • Daihatsu Copen video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Copen tests
  • Daihatsu Copen gebruikersreviews
  • Daihatsu Copen index
PREMIUM
Daihatsu Copen 1.3 DVVT - Smart Fortwo Cabrio by Judith Osborn

Daihatsu Copen 1.3 DVVT - Smart Fortwo Cabrio by Judith Osborn

Op het eerste gezicht lijken de Smart Fortwo Cabrio en de Daihatsu Copen niet veel met elkaar...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT (2006)

    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT (2006)

    6
    • 2 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT Sport (2006)

    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT Sport...

    2
    • 22 november 2017
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT Classic (2008)

    Daihatsu Copen Roadster 1.3 16V DVVT Classic...

    20
    • 18 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Copen Type 1 (2004)

    Daihatsu Copen Type 1 (2004)

    8
    • 2 juni 2009
meer reviews
Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

Een Daihatsu Copen? Daar heeft Ghisbert van Ginhoven, die sinds jaar en dag de rollenbank bedient,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

    Daihatsu Copen 0.7 turbo - Op de Rollenbank

    • 20 februari 2020
  • Nieuws
    Daihatsu Copen GR Sport Concept in Tokio

    Daihatsu Copen GR Sport Concept in Tokio

    11
    • 11 januari 2019
  • Nieuws
    Daihatsu Copen Coupé gaat in productie

    Daihatsu Copen Coupé gaat in productie

    27
    • 19 december 2018
  • Lars heeft een nieuwe auto - AW Update

    Lars heeft een nieuwe auto - AW Update

    34
    • 4 april 2016
  • Nieuws
    Nieuwe wisselkoets voor Daihatsu Copen Cero

    Nieuwe wisselkoets voor Daihatsu Copen...

    34
    • 4 oktober 2015
Merk
Merk
  • Nieuws
    Gezellige Daihatsu Move Canbus is niet aan te slepen

    Gezellige Daihatsu Move Canbus is niet...

    52
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel identiek

    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel...

    26
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Reportage
    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    32
    • 22 januari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden