Premiumbroer Ford Kuga weer helemaal actueel

Lincoln Corsair aangescherpt

Lincoln Corsair
Lincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln CorsairLincoln Corsair

Zoals Audi modellen hoger in de markt positioneert dan de equivalenten van Volkswagen waarmee ze hun basis delen, levert Fords luxemerk Lincoln in onder meer de Verenigde Staten modellen die hun oorsprong in een Ford hebben liggen. De Corsair is daarvan een goed voorbeeld. Die SUV deelt zijn basis namelijk met de Ford Kuga. Deze Lincoln Corsair is nu gefacelift.

Even terugspoelen naar 2019, het jaar waarin Lincoln de Corsair presenteerde. De Corsair was een splinternieuwe SUV die als opvolger fungeerde van de MKC. De Corsair is net als zijn voorganger in feite Lincolns hoger in de markt gepositioneerde en dus duurdere alternatief voor de Ford Kuga waarmee hij zijn techniek deelt. De Ford Kuga - in de Verenigde Staten Escape geheten - staat op het punt te worden gefacelift. Voordat Ford die auto officieel introduceert, scherpt Lincoln de Corsair alvast aan.

Lincoln Corsair

Lincoln Corsair (pre-facelift)

Waar Ford de Kuga en Escape bij hun facelift vrij ingrijpend onder handen neemt, houdt Lincoln zich behoorlijk in. De Corsair krijgt een gewijzigd front met daarin een herziene grille. Het rooster duikt een stuk verder omlaag de overigens ook nieuw ontworpen bumper in. Ook aan de achterzijde zien we een andere bumper, al blijven de wijzigingen hier verder beperkt.

Lincoln Corsair

Lincoln Corsair: groter scherm, minder knoppen.

Ook in het interieur zijn er veranderingen zichtbaar. Het 8-inch infotainmentscherm maakt plaats voor een groter exemplaar met een diameter van ruim 13 inch. Lincoln heeft er meer functionaliteiten aan toegevoegd, met als gevolg dat het boven de middentunnel zwevende knoppeneiland van een heel stel fysieke knoppen is ontdaan. De plek waar je voorheen de drie druktoetsen tussen de twee centrale ventilatieroosters vond is zelfs helemaal kaalgeplukt. De opvallende druktoetsen om de automaat mee aan te sturen blijven behouden. Achter het stuurwiel zit een nieuw 12,3-inch metend digitaal instrumentarium. Lincoln brengt verder onder meer Active Glide naar de Corsair, een systeem waarmee de auto tot een snelheid van 130 km/h zich semi-autonoom gedraagt. De Corsair kan onder meer van rijbaan wisselen door de richtingaanwijzer te gebruiken. Lincoln levert de Corsair wederom met een geblazen 255 pk 2.0 viercilinder en met een plug-in hybride aandrijflijn. De geblazen 280 pk sterke 2.3 is komen te vervallen.

Vorig jaar verkocht Lincoln in de Verenigde Staten 22.790 exemplaren van de Corsair. Daarmee was het een van de best verkochte auto's van het merk, de Corsair hoefde enkel de Nautilus - Lincolns Edge-alternatief - voor zich te dulden waar zo'n 24.500 stuks een eigenaar van vonden.

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Arval
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (5D/CVT)
€ 591
 
Alphabet
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (5D/CVT)
€ 669
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.