Porsche Cayman krijgt dure metamorfose

StudioTorino Porsche Cayman
StudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche CaymanStudioTorino Porsche Cayman
Wie z'n Porsche toch maar wat saai vindt, kan z'n Duitse geweldenaar altijd in Zuffenhausen laten aanpassen door creatieve handen op de personaliseringsafdeling. Wie daar geen bevredigend resultaat weet te behalen, kan bij StudioTorino aankloppen.

De blauwe Cayman Moncenisio op deze afbeeldingen is op het eerste gezicht helemaal niet zo vreemd, maar wie z'n ogen iets langer de kost geeft, ziet toch een vrij radicaal aangepast model.

StudioTorino heeft voor om en nabij de 145.000 euro aan optische aanpassingen op de Cayman S geplakt. De Porsche moet je zelf aanleveren, de coachbuilder voorziet je trots vervolgens van een nieuwe jas. De bumperpartij aan zowel de voor- als achterzijde is vervaardigd uit een mix van koolstofvezel en kevlar, ook de bagageklep aan de voorkant is uit dit lichtgewicht materiaal geboetseerd.

De achterste zijruiten hebben het moeten ontgelden, deze zijn verwezen naar de glasbak in de werkplaats. Waar tuners normaal gesproken voor grote luchtgaten en -sleuven kiezen, lijken de vormgevers van StudioTorino een voorkeur te hebben gehad voor de steekwoorden 'strak' en 'glad'.

De liggende achterruit is eveneens verwijderd, en werd vervangen door een staand exemplaar zoals onder meer Ferrari dat een tijd lang heeft toegepast. Een aangepast uitlaatsysteem moet voor een extra luidde brom zorgen. Wie er eentje wil hebben, moet snel zijn: er worden slechts 19 exemplaren van deze Cayman gebouwd.

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.