AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 en Macan veilig voor hybride
20
Goed nieuws voor de octaanliefhebbers: de Porsche 911 en Macan ontlopen voorlopig de hybride-trend. Dat bevestigde Manfred Schurmann tijdens de onthulling van de Cayenne S E-Hybrid.
Schurmann is verantwoordelijk voor de hybride-aandrijflijn die Porsche voor de grote Cayenne heeft ontwikkeld. Daarmee heeft hij ervoor gezorgd dat Porsche in Nederland een Cayenne met 14 procent bijtelling kan aanbieden, wat ook al voor de Panamera gold. Daardoor wordt het natuurlijk verleidelijk om van meerdere modellen hybride-versies te ontwikkelen.
Paradepaardje 911 en nieuwkomer Macan hoeven de komende jaren echter niet te vrezen voor een hybride-aandrijflijn. Volgens Schurmann is het bestaande hybride-systeem simpelweg te groot om te kunnen toepassen op de compactere modellen. Dat betekent dat ook de volgende generatie van de 911 geen last heeft van elektro-bemoeienis. Wél kunnen we binnenkort turbomotoren in de 911 verwachten.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 cabrio 3.0 Carrera GTS | Sport Chrono | Bose | Sport Design | Stoelverwarming
- 2023
- 12.981 km
€ 194.911

Porsche 911 Targa 3.0 4 GTS | Paint To Sample | PCCB | 18-weg | Lift | Burmester | PDCC | Innodrive |
- 2023
- 10.862 km
€ 219.900

Porsche 911 Cabrio 991-2 Carrera GTS | Adapt. sportstoelen | SportDesign | Stoelventilatie | Bose
- 2017
- 74.772 km
€ 124.500
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie
Nieuws
Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws