AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche 911 cabrio ook als Carrera 4
Eerst was er de nieuwe 911 als coupé, toen kwam er de cabrioletversie gevolgd door de coupé-uitvoeringen met 4-wielaandrijving. De 911 cabriolet Carrera 4 is dus een logisch vervolg.
Eerst was er de nieuwe 911 als coupé, toen kwam er de cabrioletversie gevolgd door de coupé-uitvoeringen met 4-wielaandrijving. De 911 cabriolet Carrera 4 is dus een logisch vervolg.
De Porsche 911 cabriolet Carrera 4 en Carrera 4S zijn voorzien van de bekende motoren: de eerste heeft een 3,6-liter 6-cilinder boxermotor met 325 pk en de S-versie heeft een 3,8-liter met 355 pk. Net als bij de coupé-versies met 4-wielaandrijving zorgt een visco-lamellenkoppeling ervoor dat 40 procent van de aandrijfkracht op de voorwielen terechtkomt.
De Carrera 4 en 4S cabriolet zijn 4,4 cm breder dan de achterwielaandgedreven 911 cabrio. Op de Carrera 4S is standaard het actieve veersysteem PASM leverbaar. Op de Carrera is het als optie te koop.
Vanaf half oktober worden de nieuwe 911-varianten in ons land geleverd. De prijzen worden over enkele weken vrijgegeven.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws