Oudste Fordfabriek dicht

Ford Dearborn Assy
De oudste Fordfabriek, die nog dateerde uit 1918, is definitief gesloten. Op 10 mei rolde er de laatste auto van de band, een rode 2004 Mustang GT Convertible.
De oudste Fordfabriek, die nog dateert uit 1918, is definitief gesloten. Op 10 mei rolde er de laatste auto van de band, een rode 2004 Mustang GT Convertible.

De Dearborn Assembly Plant is niet alleen Ford's oudste fabriek, maar ook één van de oudste ter wereld. De fabriek werd in 1918 geopend als onderdeel van het Ford Rouge Center, dat nog vijf andere fabrieken omvatte. Hij wordt gesloten omdat Ford zojuist een compleet nieuwe fabriek heeft geopend, de Dearborn Truck Plant, waar men inmiddels is begonnen met de bouw van de 2004 Ford
F-150.
In Dearborn Assembly zijn de afgelopen veertig jaar 6,7 miljoen Mustangs gebouwd. De laatste Mustang, een rode convertible GT werd de band afgereden door Fred Galicki, één van de employees die voor de eervolle rol was uitgekozen door zijn collega's. In de passagiersstoel zat Oscar Hovespian, een gepensioneerde Ford-medewerker met 37 dienstjaren, die in 1964 de eerste Mustang van de lijn reed. Zij werden te voet begeleid door honderden collega's, die allen zullen worden overgeplaatst naar de nieuwe fabriek.
De nieuwe Mustang zal vanaf de herfst elders in de staat Michigan worden gebouwd.
De Dearborn Assembly Plant werd in 1918 geopend en was een gebouw met drie verdiepingen, waar Eagle boten (bekend als onderzeebootjagers) werden gebouwd voor de Amerikaanse overheid. In de jaren twintig kwamen er de houten zijpanelen voor de T-Ford en de A-Ford vandaan. In 1932 werd de Model A afgelost door de Ford V8 en vier jaar later begon men met de bouw van een lichte truck.
Vanaf 1939 bouwde Ford er de Mercury, Cougar, Comet en de Capri, al werden er in de oorlog (van 1941-1945) militaire voertuigen gebouwd. Na de oorlog kwamen er Fords vandaan, zoals de Galaxie, Fairlane, Thunderbird, Falcon en Maverick

PRIVATE LEASE Ford

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.