Opel frist logo en merkkleur op
'Puur, gedurfd en elektrisch'
Opel heeft haar nieuwe logo officieel onthuld en presenteert daarbij ook een nieuwe 'merkidentiteit'. Het embleem zagen we weliswaar al eerder, maar de 'merkkleur' en het standaardlettertype van Opel zijn aangepast.
Afgelopen zomer troffen we op teaserfoto's van de nieuwe Opel Mokka al een gewijzigd Opel-embleem aan. Op de 'Vizor-grille', die hoort bij de nieuwe ontwerptaal van het merk, zat een beduidend minimalistischer vormgegeven 'blitz', met voortaan de merknaam aan de onderkant van de ring. Een schematische versie van dat beeldmerk zie je op bovenstaande foto. Net als veel andere merken dat tegenwoordig doen, gaat Opel voor een meer tweedimensionaal ontwerp dan bij het oude embleem (foto 4).
Opel GT X Experimental
Ook de merkkleur is gewijzigd. Het bekende Opel-geel maakt plaats voor een wat lichtere variant. Neon Opel-geel, noemt men het. Die kleur hebben we al eerder gezien, namelijk op de GT X Experimental Concept. De auto die vooruitblikte op de Mokka. Die kleur moet volgens Rüsselsheim de elektrische toekomst reflecteren. Ook gebruikt men voortaan een ander lettertype voor officiële publicaties, 'Opel Next' genaamd. Al met al hoort het volgens Opel bij een nieuwe merkidentiteit die in haar jongste ontwerptaal naar voren komt: 'puur en gedurfd'. Halverwege 2021 moet de nieuwe look van Opel grootschalig uitgerold worden. De Mokka en de herziene Crossland zijn de eerste modellen waarop het gewijzigde logo debuteert.