AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Officieel: in 2011 elektrische sedan Ford
57
Om in aanmerking te komen voor de broodnodige overheidssteun, moeten de Amerikaanse concerns aantonen dat ze levensvatbare toekomstplannen hebben. Ford probeert de overheid over de streep te trekken met het nieuws dat het in 2011 met een elektrische sedan op de proppen komt.
In 2011 komt Ford met een serie full battery electric vehicles (BEVs). Eerst is er de BEV bedrijfsauto, daarna volgt de BEV sedan. Deze moet de concurrentie aangaan met vooral de Chevrolet Volt, maar ook de hybrides van Toyota en Honda krijgen er een geduchte concurrent bij. Verder wil Ford met elk nieuw model tot de zuinigste in de klasse behoren. De introductie van de EcoBoost downsizemotoren moet daar bij helpen. Het concern verdubbelt het aantal hybrides.
Ford belooft in de komende zeven jaar in totaal 14 miljard dollar te investeren in de ontwikkeling van duurzame technologie. De automobielgigant zegt momenteel ongeveer 9 miljard dollar nodig te hebben, maar hoopt hiervoor niet bij de overheid aan te hoeven kloppen. Ford verwacht in 2011 in ieder geval uit de rode cijfers te zijn.
Ford snijdt flink in de productiefaciliteiten. Dit kwartaal sluiten er twee fabrieken, in de periode tussen 2009 en 2011 komen daar nog eens vier bij. Ook de dealerorganisatie ontkomt niet aan de opruimwoede in Detroit. Eind dit jaar is het Amerikaanse dealerbestand ten opzichte van 2005 met 16 procent gekrompen. Als teken van goede wil accepteert topman Alan Mulally volgend jaar een salaris van één symbolische dollar.
Ford belooft in de komende zeven jaar in totaal 14 miljard dollar te investeren in de ontwikkeling van duurzame technologie. De automobielgigant zegt momenteel ongeveer 9 miljard dollar nodig te hebben, maar hoopt hiervoor niet bij de overheid aan te hoeven kloppen. Ford verwacht in 2011 in ieder geval uit de rode cijfers te zijn.
Ford snijdt flink in de productiefaciliteiten. Dit kwartaal sluiten er twee fabrieken, in de periode tussen 2009 en 2011 komen daar nog eens vier bij. Ook de dealerorganisatie ontkomt niet aan de opruimwoede in Detroit. Eind dit jaar is het Amerikaanse dealerbestand ten opzichte van 2005 met 16 procent gekrompen. Als teken van goede wil accepteert topman Alan Mulally volgend jaar een salaris van één symbolische dollar.
PRIVATE LEASE Ford
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Ford E-Transit opnieuw in prijs verlaagd
Nieuws
Elektrische Ford Puma Gen-E voortaan goedkoper dan benzineversie
Nieuws
Deze Ford Cortina heeft tal van nationaliteiten - In het wild
Mijn eerste auto