AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nissan toont lef met de Juke
193
Alle nieuwe auto's eenheidsworsten? Niet als het aan Nissan ligt. Het Japanse merk heeft met de Juke waarschijnlijk wel de opvallendste primeur van Genève op de stand.
De Juke is de productieversie van de Qazana Concept, die vorig jaar op de Autosalon van Genève debuteerde. Nissan ziet de auto als een alternatief voor de sportieve hatchback. De Juke is een mix van een SUV en een sportauto, aldus het Japanse merk. De crossover is getekend in Engeland, maar komt op diverse continenten in de showrooms te staan.
De Juke is 4,14 meter lang, 1,77 meter breed en 1,57 meter hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. De nieuweling staat op het platform dat Nissan ook voor de Note en de Cube gebruikt. De Cw-waarde van de crossover is 0,35.
De aandrijving geschiedt op de voorwielen, maar op de topversies behoort ook All Mode vierwielaandrijving tot de mogelijkheden. Dit is een doorontwikkeling van Nissans bekende All Mode 4x4 systeem: de ingenieurs hebben een gewichtsbesparing van 29 kiliogram bewerkstelligd. De voorwielaangedreven Juke heeft achter een H-vormige torsie-as, bij de versies met All Mode 4x4 maakt deze plaats voor een multilink achterwielophanging.
De Juke is 4,14 meter lang, 1,77 meter breed en 1,57 meter hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. De nieuweling staat op het platform dat Nissan ook voor de Note en de Cube gebruikt. De Cw-waarde van de crossover is 0,35.
De aandrijving geschiedt op de voorwielen, maar op de topversies behoort ook All Mode vierwielaandrijving tot de mogelijkheden. Dit is een doorontwikkeling van Nissans bekende All Mode 4x4 systeem: de ingenieurs hebben een gewichtsbesparing van 29 kiliogram bewerkstelligd. De voorwielaangedreven Juke heeft achter een H-vormige torsie-as, bij de versies met All Mode 4x4 maakt deze plaats voor een multilink achterwielophanging.
Downsizing
De basismotor van de Juke is een 1,6-liter viercilinder met een vermogen van 117 pk. Het maximumkoppel is 158 Nm. De motor kan alleen met voorwielaandrijving worden gecombineerd. Voor de dieselliefhebbers is er de 1.5 dCi. Deze heeft een vermogen van 110 pk en 240 Nm koppel. Een roetfilter behoort tot de standaarduitrusting en ook de diesel-Juke moet het met voorwielaandrijving doen.
De topmotorisering van de Juke is een heuse primeur: Nissans eerste downsizemotor. Het is een 1,6-liter viercilinder met turbo, intercooler, variabele nokkenassen en directe inspuiting. Het vermogen is 190 pk en het maximumkoppel 240 Nm. Er is keuze uit voorwielaandrijving of de verbeterde All Mode vierwielaandrijving. Een CVT-transmissie behoort tot de standaarduitrusting.
De basismotor van de Juke is een 1,6-liter viercilinder met een vermogen van 117 pk. Het maximumkoppel is 158 Nm. De motor kan alleen met voorwielaandrijving worden gecombineerd. Voor de dieselliefhebbers is er de 1.5 dCi. Deze heeft een vermogen van 110 pk en 240 Nm koppel. Een roetfilter behoort tot de standaarduitrusting en ook de diesel-Juke moet het met voorwielaandrijving doen.
De topmotorisering van de Juke is een heuse primeur: Nissans eerste downsizemotor. Het is een 1,6-liter viercilinder met turbo, intercooler, variabele nokkenassen en directe inspuiting. Het vermogen is 190 pk en het maximumkoppel 240 Nm. Er is keuze uit voorwielaandrijving of de verbeterde All Mode vierwielaandrijving. Een CVT-transmissie behoort tot de standaarduitrusting.
i-con
De Juke komt met drie uitrustingsniveaus: Visia, Acenta en Tekna. Details van deze uitrustingsniveaus volgen later. Een van de noviteiten is het centraal geplaatste i-con systeem. Met dit display kan de bestuurder de verwarming en ventilatie bedienen, maar ook de 'Normal', 'Sport' of 'Eco' mode selecteren. De gekozen modus beïnvloedt de schakelmomenten van de CVT, de weerstand van het stuurwiel en de mate van airconditioning aangepast. Ook is er een compleet entertainmentsysteem voor de inzittenden achterin leverbaar.
Het grote publiek kan op de Autosalon van Genève voor het eerst kennismaken met de Juke. De productie van de auto vindt plaats in Japan en in de fabriek in het Engelse Sunderland. De marktintroductie van de Juke is in de tweede helft van 2010.
De Juke komt met drie uitrustingsniveaus: Visia, Acenta en Tekna. Details van deze uitrustingsniveaus volgen later. Een van de noviteiten is het centraal geplaatste i-con systeem. Met dit display kan de bestuurder de verwarming en ventilatie bedienen, maar ook de 'Normal', 'Sport' of 'Eco' mode selecteren. De gekozen modus beïnvloedt de schakelmomenten van de CVT, de weerstand van het stuurwiel en de mate van airconditioning aangepast. Ook is er een compleet entertainmentsysteem voor de inzittenden achterin leverbaar.
Het grote publiek kan op de Autosalon van Genève voor het eerst kennismaken met de Juke. De productie van de auto vindt plaats in Japan en in de fabriek in het Engelse Sunderland. De marktintroductie van de Juke is in de tweede helft van 2010.
PRIVATE LEASE Nissan Juke

Nissan
Nissan Juke DIG-T 114 Acenta (5D/6H)
€ 541
Had je deze auto's al gezien?

Nissan Juke 1.6 Tekna | NAVI | CLIMA | CRUISE | CAMERA | ZEER MOOIE GOED ONDERHOUDEN AUTO |
- 2014
- 115.276 km
€ 8.945

Nissan Juke 1.6 Acenta Automaat | Trekhaak | Navigatie | Cruise
- 2014
- 103.062 km
€ 10.490

Nissan Juke 1.0 DIG-T Enigma / Navigatie / Climate control / Cruise control / Stoelverwarming / Voorruitverwarming / Lichtmetalenvelgen 19"/
- 2021
- 41.489 km
€ 20.485