AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nissan Tiida naar Europa
2
Nissan brengt de Tiida naar Europa. Hij is niet bestemd voor Nederland. De auto moet vooral in Oost-Europa klanten winnen onder Almera- en Primera-rijders die niet vallen voor de Qashqai.
Nissan brengt de Tiida naar Europa. Hij is niet bestemd voor Nederland. De auto moet vooral in Oost-Europa klanten winnen onder Almera- en Primera-rijders die niet vallen voor de Qashqai.
De Nissan Tiida is al enige tijd op verschillende markten leverbaar. Zo kennen de Japanners en Amerikanen de auto al enige tijd als Versa. In Europa wil Nissan er zo'n 30.000 per jaar verkopen. De auto wordt gebouwd in het Mexicaanse Civac. Wat betreft prijs moet de auto worden geplaatst tussen den Note en de Qashqai.
Nissan is bezig om in rap tempo het modellenprogramma aan te passen. De matig succesvolle Almera en Primera moeten worden vergeten en worden vervangen door de Note, Qashqai en nu ook de Tiida. Over de Tiida kunnen we nog niets zeggen, maar de eerste twee modellen vinden goede aansluiting bij het publiek.
De Nissan Tiida is niet voor de West-Europese markt. Hij wordt voorlopig alleen leverbaar in de Baltische staten, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Slowakije, Griekenland, Hongarije, Ierland, Malta, Polen, Roemenië, Rusland, Finland, Slovenië en Oekraïne en is daar vanaf juni te bestellen.