Nieuwe Mercedes-Benz GLC bijna plakkerloos

Meer afstand tot GLB

Spyshots Mercedes-Benz GLC
Spyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLCSpyshots Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz trekt dit jaar nog het doek van de volledig nieuwe tweede generatie GLC. Mercedes-Benz' concurrent van de BMW X3 en Lexus NX is op een nieuwe set spionagefoto's bijzonder goed in beeld verschenen. Enkel aan de voor- en achterkant verhullen de psychedelische stickers nog het design.

Waar BMW over het algemeen een vrij extravagant designpad bewandelt, geeft Mercedes-Benz zijn modellen een behoudender vorm. Zo is de huidige C-klasse wat ontwerp betreft duidelijk een evolutie van zijn voorganger en ook de nieuwe GLC die voor dit jaar op de rol staat lijkt voor weinig visuele verrassingen te gaan zorgen. Mercedes-Benz heeft de GLC niet lang geleden zelf al behoorlijk goed in beeld gebracht, maar op deze verse spionagefoto's is het volledige middenschip ontdaan van camouflageplakkers.

Net als de vorige generatie GLC deelt de nieuwe zijn basis weer met de C-klasse. Dat betekent dat er onderhuids een kortere versie van Mercedes' modulaire MRA II-platform schuilgaat dan die je onder auto's als de E- en S-klasse vindt. De nieuwe GLC lijkt echter een stap te groeien ten opzichte van het vorige model, ongetwijfeld om meer afstand te creëren tot de GLB. De GLB is namelijk slechts een kleine 3 centimeter korter dan de huidige GLC.

Mercedes-Benz GLC

Interieur huidige GLC

Vanbinnen verschilt de nieuwe GLC enorm met het huidige model. Zo krijgt de nieuwe GLC de nieuwste uitvoering van het MBUX-infotainmentsysteem, wat onder meer de komst van een groot verticaal display in de middenconsole betekent. Achter het stuur komt weer een digitaal instrumentarium, dit keer zonder traditionele overkapping.

Op motorenvlak kun je onder meer op een reeks benzine- en dieselkrachtbronnen rekenen. Mild-hybride exemplaren die ook plug-in hybride varianten naast zich krijgen. De plug-ins van de actuele GLC hebben een 13,5-kWh accu, goed voor een elektrisch bereik van zo'n 45 kilometer. De C-klasse heeft als C300e een 25,4-kWh accu waaruit de auto zo'n 100 kilometer perst. Dat stemt hoopvol over de range van de stekkerversies van de GLC. Ongetwijfeld heeft Mercedes-Benz weer AMG-modellen in de planning zitten. Dat krijgen evenals de AMG-smaken van de C-klasse enkel viercilinders. Ook is het aannemelijk dat Mercedes-Benz weer met een nieuwe GLC Coupé komt, al hebben we daarvan nog geen spionageplaten gezien.

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum