AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Mazda MX-5 in Genève
Op 1 maart a.s. zal het doek van de nieuwe Mazda MX-5 afgetrokken worden, voor nu moeten we het nog doen met dit gecamoufleerd prototype. Ook zal Mazda in Genève een facelift van de 6 onthullen.
Op 1 maart a.s. zal het doek van de nieuwe Mazda MX-5 afgetrokken worden, voor nu moeten we het nog doen met dit gecamoufleerd prototype. Ook zal Mazda in Genève een facelift van de 6 onthullen.
Mazda laat zelf nog weinig los over de derde generatie MX-5, maar we hebben zelf al enkele feiten kunnen achterhalen. De lengte zal toenemen met 2 cm tot 399,5 cm, de wielbasis neemt zelfs met 6,5 cm toe tot 233 cm.
Er zullen twee benzinemotoren leverbaar worden. De basisversie heeft een 1,8-liter viercilinder met 126 pk, de tweede motor is een 2,0-liter met 160 pk. Beiden zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, de 2,0-liter is optioneel met een zesbak verkrijgbaar.
Langere mensen hadden het zwaar in de MX-5, de nieuwe zal qua binnenruimte een flinke stap voorwaarts maken. De stilering van vooral de neus zal veel overeenkomsten vertonen met de RX-8. De nieuwe MX-5 zal gewoon een softtop dak hebben, maar een hard coupé-cabrio dak zal op termijn ook beschikbaar komen. De nieuwe MX-5 staat helaas pas na de zomer in Nederland bij de dealer.
De gefacelifte Mazda 6 zal wel in de zomer beschikbaar zijn. De aanpassingen hebben betrekking op zowel techniek als design. Volgens Mazda heeft de vernieuwde 6 een meer atletische uitstraling. De stijfheid van de carrosserie isverhoogd, de motoren worden iets aangepast en gekoppeld aan nieuwe versnellingsbakken. De gebruikte materialen in het interieur zouden verder verbeterd zijn. De kritiek op de bovengemiddelde hoeveelheid motorrumoer heeft Mazda zich ook aangetrokken, door extra isolatiemaatregelen zou de cabine stiller geworden zijn.
Mazda laat zelf nog weinig los over de derde generatie MX-5, maar we hebben zelf al enkele feiten kunnen achterhalen. De lengte zal toenemen met 2 cm tot 399,5 cm, de wielbasis neemt zelfs met 6,5 cm toe tot 233 cm.
Er zullen twee benzinemotoren leverbaar worden. De basisversie heeft een 1,8-liter viercilinder met 126 pk, de tweede motor is een 2,0-liter met 160 pk. Beiden zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, de 2,0-liter is optioneel met een zesbak verkrijgbaar.
Langere mensen hadden het zwaar in de MX-5, de nieuwe zal qua binnenruimte een flinke stap voorwaarts maken. De stilering van vooral de neus zal veel overeenkomsten vertonen met de RX-8. De nieuwe MX-5 zal gewoon een softtop dak hebben, maar een hard coupé-cabrio dak zal op termijn ook beschikbaar komen. De nieuwe MX-5 staat helaas pas na de zomer in Nederland bij de dealer.
De gefacelifte Mazda 6 zal wel in de zomer beschikbaar zijn. De aanpassingen hebben betrekking op zowel techniek als design. Volgens Mazda heeft de vernieuwde 6 een meer atletische uitstraling. De stijfheid van de carrosserie isverhoogd, de motoren worden iets aangepast en gekoppeld aan nieuwe versnellingsbakken. De gebruikte materialen in het interieur zouden verder verbeterd zijn. De kritiek op de bovengemiddelde hoeveelheid motorrumoer heeft Mazda zich ook aangetrokken, door extra isolatiemaatregelen zou de cabine stiller geworden zijn.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Deze heerlijke auto's brachten het roadsterplezier terug - Mazda MX-5 vs. MG F
Nieuws
Nieuwe Mazda MX-5 krijgt flink grotere motor
Mazda MX-5 (2015) – Op de rollenbank
Nieuws
Mazda MX-5 gaat vrolijk verder tegen de stroom in - Vooruitblik
Vergelijkende test