AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe leven Venturi met Fetish
In Genève kondigde Venturi zijn terugkeer aan met de Fetish, een zeer extreem vormgegeven sportauto met een targadak.
Venturi nam in 1984 de handschoen op en wilde de Franse evenknie van Ferrari en Porsche worden. Dat lukte niet en een faillissement volgde. Nu is er nieuw leven: geen Porsche- of Ferrari-competitie meer, maar auto's die anders dan normaal zijn en daarom weinig of geen concurrentie kennen. De Fètish is het eerste bewijs daarvan. Een zeer extreem vormgegeven sportauto met een targadak. Het dragend gedeelte is van aluminium en de carrosserie van kunststof. Achter de rug van de inzittenden ligt een 180 pk sterke tweeliter die de Fètish in 6 seconden naar de honderd brengt en tot 225 km/h doorgaat. Het is nog een prototype, maar de plannen voor productie zijn vergevorderd. (Benny Hogeweg)
Plaats een reactie
Lees ook
Reportage

Garage te duur? Zo bespaar je honderden euro’s én leer je je auto beter kennen
Autotest

Update Hyundai Inster: zo zuinig is hij nu het kouder wordt
Achtergrond

'Gebruikte banden kopen kan voordelig uitpakken, maar koop ze wel bij een specialist'
Autotest

Test: Ford Mustang GTD - Meer een sloophamer dan een precisie-instrument
Nieuws
