Nieuwe Honda Brio gepresenteerd

Vernieuwde instapper

Honda Brio
Honda BrioHonda BrioHonda BrioHonda BrioHonda Brio
Honda heeft in Jakarta tijdens de Gaikindo Indonesia International Auto Show het doek getrokken van... de nieuwe Brio!

Honda liet eerder dit jaar in Indonesië tijdens Indonesia International Motor Show (IIMS) de Small RS Concept zien, een studiemodel dat een wel heel productierijpe koets droeg. Het is die concept-car waarvan de productieversie nu als nieuwe Brio is opgedroogd.

De Brio fungeert in landen als Indonesië en India als instapmodel, een auto die dus onder de Jazz een plek krijgt op de statusladder. De nieuwe Brio schudt het ronde ontwerp van de uitgaande generatie van zich af en past met zijn iets stoerdere en scherpere lijnenspel beter bij de rest van het Honda-gamma. De naar achteren toe oplopende lijn blijft behouden, de vormgeving van de achterzijde van de auto oogt minder controversieel dan die van het huidige model. De voorportieren zijn opmerkelijk genoeg uitwisselbaar met het model dat nu nog wordt geleverd. Hetzelfde geldt voor de voorbumper.

Honda levert de nieuwe Brio in ieder geval in twee uitvoeringen: als Staya en als RS. Die laatste is de sportiever aangeklede versie van het stel. Uitgebreide informatie over bijvoorbeeld de afmetingen en de prestaties van de Brio houdt Honda nog even onder de pet. Wel weten we dat een 1,2-liter grote i-VTEC viercilinder onder de kap ligt die 90 pk levert.

De huidige generatie van deze compacte hatchback, een slag kleiner dan de Jazz, werd in 2011 gepresenteerd en ging twee jaar geleden onder het mes. In landen als India en Indonesië heeft de auto modellen als de Ford Ka+ als concurrenten.

Lezersreacties (47) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.