Mondiaal en Nederlands recordjaar BMW Group
De BMW Group verkocht in 2011 mondiaal 1.668.982 auto's. In 2010 waren dat er nog 1.461.166. Ook in Nederland noteerde de importeur een record: de Nederlanders kochten 16.010 nieuwe BMW's (+16,1 procent). De verkoop van Mini steeg naar een totaal van 3.979 stuks, een stijging van maar liefst 31,9 procent.
In Europa als geheel groeiden de verkopen met 8,5 procent naar 857.792 stuks. Op de Aziatische markt groeide het aantal met 31,1 procent naar 373.613 nieuwe auto's. Daarmee zijn de Aziatische verkopen bijna de Amerikaanse verkopen (379.332 stuks) voorbijgestreefd. De Verenigde Staten is nog altijd het land met de hoogste verkoopcijfers voor BMW: 305.418 stuks.
BMW wil de stijgende lijn in 2012 voortzetten. Dit jaar wordt het eerste volledige jaar dat de tweede generatie 1-serie leverbaar is en natuurlijk staat ook de nieuwe 3-serie vanaf volgende maand bij de dealers.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen