Mercedes Vision Tokyo past naadloos bij metropool

Nieuwe Mercedes concept-car kan autonoom rijden

Mercedes Vision Tokyo
Mercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision TokyoMercedes Vision Tokyo

Ook Mercedes laat zich niet onbetuigd op de Tokyo Motor Show: het merk eert de Japanners met de Vision Tokyo.

De Vision Tokyo toont qua concept duidelijk verwantschap met de F015 Luxury in Motion Concept, die in januari in Las Vegas debuteerde.

De nieuwe concept-car is 4,80 meter lang, 2,10 meter breed en 1,60 meter hoog. De Vision Tokyo heeft bovendien lichtmetaal met een diameter van maar liefst 26 inch.

Mercedes richt zich met de auto nadrukkelijk op Generatie Z, de groep jongeren geboren na 1995 die is opgegroeid met de social media. De auto is bedoeld als een 'hippe leefruimte, die een oase van rust moet zijn in de verkeerschaos van een metropool'.

Speciaal privacyglas in de kleur van de carrosserie draagt zorg voor een 'loungegevoel' in de Vision Tokyo. De zitconfiguratie is op 'persoonlijk contact' gericht, want volgens Mercedes wil ook Generatie Z nog steeds liever praten dan Facebooken. Maar als het toch te gezellig wordt, dan kan de auto ook beelden van het infotainmentsysteem als hologrammen in de lounge projecteren.

De auto heeft de beschikking over een brandstofcel. De Vision Tokyo heeft een actieradius van 980 km. 190 km daarvan kan puur door de accu's, de overige 790 km komen op het conto van de brandstofcel. De accu's kunnen ook worden opgeladen via inductie.

Op dit moment is de Mercedes Vision Tokyo te bewonderen op de autoshow in de Japanse metropool.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz

Lease'm
Mercedes-Benz EQA 250+ Business Solution
€ 705
 

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.