en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Daarmee staat de auto waar het Engelse Autocar lucht van kreeg een stuk dichterbij de realiteit dan de IAA-concept die Mercedes vorig jaar lanceerde. Dat Mercedes een elektrische SUV ambieert komt niet alleen door het bestaan van de eerdergenoemde Model X, maar ook door het feit dat concurrenten Jaguar en Audi ook aan zo'n auto werken.
Een eventueel productiemodel zou niet gebaseerd worden op een bestaande Mercedes, hoeveel SUV's het merk ook in de prijslijst heeft staan. De uitsluitend als EV verkrijgbare SUV krijgt z'n eigen unieke design mee en moet ook in dat opzicht de strijd aankunnen met de eigenwijze Model X. De productieversie zou voor 2019 op de rol staan.
Het Australische News.com weet overigens te melden dat de productieversie een actieradius van maar liefst 500 km zal hebben en in luttele minuten opgeladen kan worden. De site baseert dat op uitspraken van Daimlers E-Drive-directeur Jurgen Schenk. "We gaan de wereld van elektrische auto's veranderen", verklaart die, "en het eerste resultaat daarvan komt nog in dit decennium. Daarna volgen snel meer auto's waarin we de nieuwe techniek toepassen."
De Autosalon van Parijs opent op 1 oktober z'n deuren, dus tegen die tijd weten we of de geruchten kloppen.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.